Vårfiske i himmelriket -2018 2018-04-25 13:31 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vårfiske i himmelriket -2018 2018-04-25 13:31

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vårfiske i himmelriket -2018 2018-04-25 13:31

Hej gott folk!

Äntligen dags för båtfiske! isJ*veln har äntligen försvunnit.
    Jag, Rektorn och Lucas Sommarström hade planerat att tillbringa 2 och 1 1/2 dag tillsammans ute på havet för att eventuellt lyckas lura någon av Ålands STORA förleksgäddor.

Vi möttes direkt av den kanske mest udda våren hittills för mig då temperatur skillnaderna var helt galna!
    På det ena stället var det 15 grader och det andra stället var det 4 grader! Det kändes som att fiska tidig vår, vår och försommarfiske på samma gång!

Fisket visade sig vara riktigt,riktigt bra och succén kunde sätta fart. Huggvilliga gäddor, hårt huggande gäddor, stora gäddor, vackra gäddor, ja jag kan fortsätta hur länge som helst!

Dag 1 vart det lite kvällsfiske och rekande för upplägg av fisket följande dagar!
    Vinden var som bortblåst och 15 grader i vikarna var förutsättningarna. Det klara vattnet var som till synes gäddtomt. Men vid grumliga, sjögrästäckta partier hittade vi huggvillig fisk..

Lucas med resultatet av en dubbeldrill.
    Solen började alldeles för fort ramla ner mot horisonten och fisken slutade att hugga.
    En notering på 17 fisk kunden skrivas in i dagens fångstbok och följande dagar kändes hoppfulla. Så otroligt skönt att få vara på sjön igen.

LÖRDAGEN! DAGEN DÅ MÖJLIGHETERNA VART VERKLIGHET.

Denna Lördag är en Lördag som vi sent kommer glömma! Fisket visade en av sina fantastiska sidor och belönade oss fiskare med både det ena och det andra.

Dagen började med Att Lucas "slowtailade" in en super vacker fisk som vägde in på hela 8,5kg.
    En fisk i super kondition. Vilken start. Grattis Lucas!!!

Lucas fiskar endast med egengjorda beten. Betena är utförda med största fingertoppskänsla och fiskar så otroligt fint! Dom flesta betena går att fiska med variation och finess. Riktigt grymma skapelser!
    Inte konstigt att stora fiskar attraheras av dessa!

Lucas Sommarström öppnade Lördagens konto med en grymt vacker fisk!!

Fisket lugnade ner sig lite mitt på dagen. Men sökandet fortsatte. Vi fiskade av en vik där sand och klart vatten påminde en om ett tomt akvarium i en djuraffär. Jag "Tok" dömde ut hela viken och började gnälla om platsbyte. Precis när jag avslutat min negativitet skriker Tommy "pigshad mannen" Björkbom till.

STOOOOOORTTTT!!

Likt ett gigantiskt dubbelvåffeljärn bryter en jätte käft ytspänningen och slukar Rektorns Pigshad j.r.
    Håv fattades direkt. En grymt grov skapelse närmade sig håvnätet och efter en liten dramatisk håvning låg hon där.

VÅÅÅÅRRRRR GRIIISEEENNNNN! Tommy Björkbom gör det ingen!!! Vilken fisk.

Vrålkrallig madame.

När Tommy Lyfter henne över relingen ser vi hur fet hon är! Vilken kanon fisk!

11,9kg!

Känslan dom flesta gäddfiskare längtar efter. En Vals med dessa vackra varelser.
    Denna buk kommer ge liv till massa gäddbebisar och med dessa gener kommer troligtvis vattnet fortsätta hålla stor gädda lång tid fram över.

Hon simmade tillbaka riktigt fort efter fotografering och svävade iväg över "akvariebottnen" så där som bara en riktigt stor gädda kan göra.

Ett Kraftigt kram kalas med hurra rop utbröt i båten!! En 11+are i båten vilken lycka.......

Tommy!! Det är bara att ta av sig huvudbonaden och bocka!! j*vlar vilken storfisk magnet du blivit! Stort,stort Grattis!

När ivern lagt sig lite fiskade vi vidare.
    Helt plötsligt högg det till på min pigshad j.r och något väldigt blänkande började hoppa och koka runt i ytan.
    Ett ganska känt beteende från våra vackra havsöringar här på Åland!
    Det var en fin 2,3kg öring av den odlade modellen.

Öringen var den enda fisken som hamnade på mat bordet denna helg!!
    Dagen började lida mot sitt slut. 3 st trötta men otroligt lyckliga småbarnspappor äntrade stugan för att fira den otroligt grymma dagen. Bara efter någon timma började ögonlocken leta sig mot sömnläge. Våra kroppar hade sagt sitt och likt zombies transporterade vi oss återigen i laddningsläge för sista dagen.

Sista dagen!
    Fisket var riktigt trögt om man jämför med dagarna innan. Fiskarna följde bara efter våra beten och var inte alls lika huggvilliga.
    Dock Lyckades Lucas få en riktigt fin på 6,5kg.
    Återigen var det på en av hans egengjorda tailar som stod på gäddans meny för läckerheter.

Lucas Sommarströms beten finns att köpa på fiskarboden i Mariehamn.

Helgen började lida mot sitt slut så med totalt 115st gäddor därav en på 11,9kg, 8,5kg, 6,5kg och en drös med 5kgs fiskar var vi mer än super nöjda.
    Dessutom fick vi fina bonusfiskar som havsöring, abborre och stor id.

Strax under 1kg.
    Grön riddare strax under 1kg.
    Jag är så otroligt tacksam för denna resa! Att få dela ett sånt här kalasfiske med er, Tommy och Lucas är helt underbart. Stort tack för denna helg. En helg jag kommer gotta mig åt länge, länge, länge. Tack för att jag fick följa med.

Stor fiske kram!!!!

//STUBBEN.

Läs mer på bloggen
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar