Bait Raffle 2018, intervju med Jimmy Hallberg. (ish). - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bait Raffle 2018, intervju med Jimmy Hallberg. (ish).

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bait Raffle 2018, intervju med Jimmy Hallberg. (ish).

Jag intervjuade Jimmy Hallberg här inatt på småtimmarna, ett långt samtal om Bait Raffle och Jimmys längtan efter Sportfiskemässan.

Jimmy Hallberg med en amerikansk muskie som hette Jeanette, men kallades Nettan.
    .
    .
    TPF: Hej Jimmy, hur mås det såhär endast några dagar innan mässan drar igång?
    Jimmy: Hej min favorit-TPF, jo tack! Bara bra, lite nerver är det såklart, men jag laddar med mycket kolhydrater och energirik mat för att orka med att vara på topp under hela mässan. Jag ska ju ändå orka visa beten hela dagarna, sälja några och självklart orka dra några dance-moves på kvällskvistarna.*

En Colby Classic. Perfekt uppladdningsmat för Sportfiskemässan.
    .
    TPF: Det förstår jag. Men jag har hört ryktas om en Bait Raffle med finfina priser och där insamlade pengar går till bra grejer, berätta mer.
    Jimmy: Jo, Bait Raffle är som ett lotteri, vi säljer 500 lotter á 100 svenska kronor, där en ensam vinnare vinner ALLT! Alla intäkter går till Sportfiskarnas ungdomsverksamhet. Vettigt va?!
    .
    TPF: Det må jag säga, behjärtansvärt! Vilka har bidragit till prisbordet och hur går man tillväga för att vara med i försäljningen eller lotteriet?
    Jimmy: Jag nämner bara några då, men*Wolfcreek Lures, Svartzonker, Brunnberg Lures, Mangeboy Mb79, VeroLures, Bjerks Baits, Gnaga Lures, Xet Lures, Mälaren Lures, JW Lures, Lovely Lures, Waide Lures, Jenzza Lures, Baitfish Lures, Calm Baits, Ts Lures, Grams Lures, Thörngrens Beten, Vassvikens Lures, Trueglide, Kodiak Baits, Nuch Baits, Jeremy Knutsson, Lake X Lures, Kramer Bros Tackle med flera.*
    *Allt detta berättade Jimmy i ett andetag, så vi fick ta en kort pause från intervjun..*
    .
    TPF: Osså det där med hur man är med i tävlingen.
    Jimmy: Just ja, Man swishar till nummer: +46735012444 och skriver vilket nummer mellan 1-500 som man önskar. Är det önskade numret taget väljer Admin närmaste nummer och som sagt, 100:- per önskat plats/slott/lott.*
    .
    TPF: Hur länge håller Bait Rafflen på? Jag kommer köpa massa lotter!
    Jimmy: Det håller på till lördagen på mässan, vid cirka 17:00. Då får vi reda på vem som vinner hela kalaset!*
    .
    TPF: Är det sant att du åker båt till Sportfiskemässan?
    Jimmy: Ja, det är det. Kommer åka i min nyinköpta Whaly Super Nitra med trimmad 25hästars. Jag börjar resan i eftermiddag.*

.
    .
    TPF: Hur går du tillväga landvägen då? Ska jag plocka upp dig och skjutsa dig?
    Jimmy: Hyggligt, men jag har fixat en ride. En*Kettenkrad med*Zündappmotor. Ett toppenåk och båten får plats där bak.*

TPF: Tack för du tog dig tid för intervjun Jimmy och vi ses väl på Sportfiskemässan, var hittar man dig?
    Jimmy: Jag hänger med Wolfcreek och vårt crew. Du och alla andra hittar oss på mässplats: C16:20. Har ni frågor om Baitraffle, kom förbi och fråga, sms:a lottmobilnumret, eller PM:a mig på Facebook. Eventuellt är jag hos dig också och röstar på Sveriges Snyggaste Betesbyggare 2018.

Part of the Wolfcreek possy!*
    .

.
    Just ja, allt ovan om Bait Raffle är sant. Dock har jag aldrig intervjuat Jimmy. Men det behöver ju ingen veta, jag är rätt säker på att han skulle svarat ganska exakt som jag skrivit.*
    .
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer på bloggen
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar