Stora borrar och pbn! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Stora borrar och pbn!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Stora borrar och pbn!

    Jonas Fabian och Adam gav oss iväg för en kombinerad borre/gädda satsning, allt var packat och vi var laddade till tänderna.
    Vi skulle fiska av ett väldigt roligt kuperat område med mycket gräs sten och flak.
    Morgonen är kall det har total rasat i barometer tryck och molnen ligger som ett lock men vi har vind.
    Vi började med att leta gädda i gräset och i djup hålor, men vattnet var fortfarande lite för varmt så efter ett tag bestämmer vi oss för att det inte är lönt. Vi märker att det finns ett flak som förmodligen håller med större fiske efter borre. Borren hugger nämligen på våra gädd beten man känner även många pick som inte är gädda abborren undersöker med andra ord våra drag.

    Vi får bra med abborre, Adam har en stark kärlek till abborre fisket. Han tycker det är så himla kul och fisk får han. Här på en Dexter uv 90 fire tiger med Gunkis nya weedlees krok funkar perfekt i kombo.

    Fisket är kul, men dom stora går vi bet på……Men vi tar nya tag dagen efter….
    Vi börjar fiska av ett parti som håller 3 – 5 meters djup med kullerstens botten. Jonas får omedelbart ett hårt hugg. Water front versatile spöt från illex får jobba hårt, tur att detta spö har en grym rygg rad och mothugget sitter sten hårt!
    Abborren kommer upp i det klara vattnet under båten och jag får panik vilket as! Jag blir sjukt nervös det är garanterat ett pb för mig!
    Men hon håvas och det blir glädje tjut!
    Hon mäts till 48 cm och väger 1.4 kilo en smal borre med grym rygg! Illex uv 90 fire tiger igen!
    Med 20 grams skalle sjukt sakta fiskade jag, så denna donna kunde hon inte motstå frestelsen.

    Efter stund smackar det även på i Fabians grejer gris igen! Borrarna fightar på bra.
    Ännu ett pb galet kul Grattis Fabian! Kilot plus igen och 44 cm! Även denna på illex uv 90 mm men denna gång på uv bomb färgen.

    Vi fiskar vidare prövar många ställen och vi får många runt 0.3 till 0.5 hg vilket är riktigt fin snitt vikt. Sjukt vackra mörka abborrar som får syna ovansidan av vatten ytan. Vi har riktigt trevligt och vi njuter.
    Vi åker tillbaka till vårat stor fisk ställe och bestämmer oss för att ligga kvar kan vi få en stor till? Men jo då*Jonas får ett ännu en riktigt fin men denna gång på nitro shad ruud 90 mm uv färg en färg som passar i alla tillfällen. Detta är så sjukt kul!
    46 cm 1,17 kilo vacker jag kan inte vara nöjdare vilket fiske!


    En magisk resa kom till ett slut och vi måste åka hem så synd men kul har vi haft.
    Lite tankar efteråt var att trots att sjukt snabbt sjunkande barometer tryck så lyckades vi knipa så stor borre. I vanliga falll vill man ju ha förhöjt barometer tryck med när det inträffade så dog fisket …… Lite udda kanske ??
    /Jonas








    Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X