Deg blev en multe tillslut även i år - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Deg blev en multe tillslut även i år

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Deg blev en multe tillslut även i år

Idag fick jag en liten stund över på eftermiddagen så jag tog tillfället i akt och begav mig ut för att se om jag kunde hitta någon multe. Förhoppningarna var inte allt för stora, då det knappt synts till några på hela sommaren.
    Väl ute så fick jag dock syn på en liten grupp på vad jag kunde se tre fiskar, det regnade en hel del och det var högt vatten så inte helt lätt att avgöra. De visade i alla fall genast lite intresse för brödet, men ville ändå inte riktigt. Efter kanske en timme och en hel del trugande så va det tillslut en som surplade i sig brödbiten ordentligt, på ytan. Efter en kort drill med lite stångande så kunde jag håva årets första multe, 30 Augusti! En fisk på drygt tre kg i riktigt bra kondis va det.

Det känns skönt att man kunde få en multe på hemmaplan även i år och detta var faktiskt de första multarna jag sett på just denna platsen i sommar. Frågan är om det är lönt att överhuvudtaget föröka nästa år, men optimist som man är så kommer man säkerligen försöka.
    /Tobias

Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar