Två fina från soptippen! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Två fina från soptippen!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Två fina från soptippen!

Ni förstår nog att soptippen är Linnéasjön, det kan inte bli värre med nerskräpningen och jag har kontaktat kommunen, som säger att vi tar detta till oss eller som jag tolkade samtalet: Vi hör vad du säger och skiten fortsätter och skiten sprids och man kan undra, när det blir ett stop för detta?

Mängden av nyanlända, deras nerskräpning, attityd mm börjar gå mig på nerverna och man kan inte fiska i fred! Man lägger ut sina riggar och direkt kommer 3 stycken och börja kasta drag mm över ens linor och man kan inte svenska språket eller förstår vad man säger och kan inga andra språk! Hur fan kom dom hit? Jag tror att invandrarverket måste börja lära ut hur man sköter sig i nya hemlandet, pissar jag på ett träd i en park här, vilken är lagligt i Danmark, så får jag böter för både sanitär olägenhet, nerskräpning och förargelseväckande beteende ... med andra ord dags att göra något!

Jag har mer eller mindre gett upp min lilla hunt efter gräskarpen, den kanske kommer, kanske inte, men jag blir störd hela tiden av allt möjligt och har återgått till mitt stalkingfiske igen och dragit mig undan till platser vad dessa personer inte kommer eller vågar ta sig ut och igår gav detta tilltag från min sida resultat.
    Vad man släpar med sig.
    Lätt packning med endast det viktigaste hänger med och det funkar bra, jag är van och igår tog jag mig ut på en gammal plats, som jag inte har varit på under minst 4 år och hittade lite solande fisk i en större fläck med täta näckrosor och fick lite fart på dem.

Sen dyker det upp kaskader av änder, som tar sin del av kakan och de spred ut mina beten och så även fisken, but that´s life! Bland dessa fiskar såg jag en längre fisk som tog för sig på ett bra sätt och tänkte att det skulle gå lätt, men icke sa Nicke, den märkte min lina och strulade med mig ett bra tag.
    Testar min fakedoggy och skyggar för min lina.
    Till slut placerade jag linan över ett av näckrosbladen och då gjorde den sitt misstag, fighten skulle ses, det går inte att beskriva. Men efter flera tuffa strider var den inne bland näckrosorna och gick fast tre gånger och till slut lyckades jag få den i håven. fick samla mig lite efter detta och sen ta hand om fisken.
    10980 gram, i samma kaliber som Halftail numera.
    Ingen fisk jag direkt kände igen, men det kan vara en fjällkarp som Staffan Berg tog på en vikt runt 7,5 - 8 kilo, en senhöst natt för 3 år sedan vid Hemmet, men är ej säker på det.

Vikten kröp över 10 kilo och upp till 10980 gram och jag mer än nöjd, efter utsättningen av fisken var det fortfarande en del fisk upp lite längre ut och jag fortsatte mitt fiske, det gick dock inte att få dem tillbaka och jag fortsatte en runda runt sjön och blev som vanligt störd av lite av varje.
    Enterprise Tackle Imitation Bread.
    Jag hade lite koll på platsen jag hade fått fjällkarpen genom min kikare och ett par gånger hade jag varit ute och lagt ut små doggy, men ingen respons än, det skulle dock komma senare på kvällen.

Lite vatten åkte ner i strupen och mina mackor åts upp i Joelskogen under tiden jag tittade på två mindre karpar som nästan slogs om mina beten mot den bruna flygande skaran. Lite spanande med kikaren sa mig att fisken var uppe igen på samma plats och det var dags igen att ta sig ut dit i sumpen.
    Med sina 13250 gram är detta nya sjörekordet.
    Det gick bra, men nu var mängden Knot och mygg det största problemet och dessa odjur gillar verkligen mig, men det löste sig med jackan över huvudet och snart var det en större fisk rakt under spötoppen och jag lade ner min fake doggy.

Två gånger lyfte den beten med nosen och två gånger backade den i sista sekund och jag provade med det mesta, den ville inte. Jag hittade en liten bit fakebread i en ask och bytte bete och då minsann dög det och den sög ner betet under näckrosorna och jag satte kroken ... det kändes som en Folkvagn! Men sen drog den sig ut ur näckrosorna och ut på öppet vatten och jag kände lite extra tyngd och att den var lite svår att vända.

Vi kämpade både två och den fick ge sig och jag häpnade lite över storleken, den var verkligen lite speciellt och troligen större än någon annan karp i sjön. Vikten fastställdes till fina 13250 gram och det är min största från sjön och troligen ett nytt sjörekord. Väl hemma stod maten på bordet, bara att sätta sig och börja sleva i sig. Vilken kvinna! Skitfiske på er alla, kämpa på fast det kanske är motigt, det händer för eller senare!

Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar