Omöjliga mål uppnås…… - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omöjliga mål uppnås……

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Omöjliga mål uppnås……

I många år har jag fiskat med mål att få en tia, i dom sjöar jag sett potential att nå just det målet,,,,, tio kilo….
    När målen nåddes så kom nya mål att nå, men hur ska man lyckas vad ska man göra för att komma ytterligare ett steg i sin utveckling. Nog har jag fått ett gäng gäddor på andra sjöar på lång resor som vägt en bra bit över tio kilo.
    Men kan man nå högre vikter närmare….. ?
    Hur finner man sjöar med rätt potential…?
    Det kräver noggrann planering och lite jävlar anamma.
    Lite råd investera i tid och tid och åter tid med allt från utrustning till info om sjöar vad krävs för en sjö ska vara bra? *När du funnit dina ställen så investera i tid på vattnen leta ramper, fiske kort och framför allt lär dig sjöns strukturer och olika bottnar.
    När barometer trycket legat jämnt gärna över 1000 en längre period efter vårens kalla period så går gäddorna bärsärkar gång. Många fiskar då fel alldeles fel jag läser om hur många har trögt dessa perioder. Då har man enligt mig inte gjort sin hemläxa antingen har man fastnat i gamla mönster eller så har man inte rannsakat sig själv i sin egen utveckling våga pröva något nytt….
    Våga misslyckas för att lyckas!
    Denna morgon så möter Fabian upp oss för att fiska 0500 drar vi iväg för att rampa snarast. Morgonen börjar genast med ett gäng mindre gäddor vi fiskar av en grund gräs kant .*Kan ju tyckas optimalt men min erfarenhet säger annat vi behöver fiska en bit ut mot 7 till 4 meters kurvan. Nu är gäddorna galna och man kan fiska högt upp i frivattnet gäddorna stiger med galen fart 7 gram till shallow fiske är mer än nog för att som ska stiga. Glöm inte att pausa bara 12 sekunder om det behövs med sträckt lina kan vara ett måste vissa dagar.
    När vi kliver ut en bit mot djupen så säger jag nästa kast klipper det, vi fiskar med varsin uv bomb Dexter shad och i samma millisekund får vi dubbel hugg vi bara tittar på varandra och skrattar….
    Dom är större … dom krigar rejält och huggen är stenhårda! linan tjuter i rullen och spöna gungar tungt underbart vi bara ler. Rasmus får äran att håva och sköter det galant han landar två gäddor i samma håvning.
    Som mäts till Fabians 104,5 cm 0ch 7,34 kg och min 99 cm 7.54 cm.
    Båda sitter perfekt i mungipan rätt tackel är viktigt!

Fabian som deltar i Dexter tävlingen som ni finner på Splashinternationals hemsida och på fiskejournalen med grymma priser missa inte det! Läs reglerna man måste fota i måttbräda och med gäddan hållen framför sig. Dom 3 största gäddorna räknas.

Grattis Fabian till en fin fångst!
    Vi fiskar vidare och får ett gäng mindre runt 5 kilo ……
    Vi prövar nya områden och jag slår på en dexter jerk i vit färg och fiskar av en grund potta runt ett stenparti. Jag jerkar den uppåt för att inte fastna i stenarna det smackar i rejält men denna gädda ger ingen kamp snällt följer hon med och fotas.
    Hon väger 9,10 kilo och mäts till 104 cm detta är så sjukt kul.

Vi fortsätter fiska och Rasmus missar en riktigt fin fisk,,,,, Och Fabian har ett karatehugg jag ser fisken den är stoooooor….
    Jag bestämmer mig sedan för att fiska ett parti med en stenkant som håller vattnet lugnt jag ger draget ett låååååångt stopp och hugget är så hårt att jag blir faktiskt rädd. Nu snackar vi kraft!!!!!
    Ett kärnkraftverk med utomjordisk kraft börjar gå stenhårt mot botten vad fasiken har jag på? Det tar ett tag innan jag ser gäddan. Jag tar henne hårt jag litar på min utrustning. *Jag ber Rasmus håva henne. Han är nervös men jag litar på han. jag backar i båten så långt jag kan. Ramus går fram och sätter håven perfekt! BRA JOBBAT TEAM WORK! TACK!
    Dexter uv bomb gjorde det igen…..!
    Hon är fet………….!

Jag gråter av lycka mina knän går som asp löv i vinden ja jag är en känslo människa och detta betyder mer än ord kan beskriva för mig det syns på film det syns på kort och det är äkta eufori av lycka. Jag mår bra riktigt bra och att dela detta är även mer underbart.
    Jiggen sitter mycket skonsamt så jag tar upp henne snabbt *och fotar henne. Sedan ner i håven efter krokat loss henne. Snabb vägning mätning följer.,,,,,,,,,

Ibland säger ett kort mer än ord!

KABOOOOOM! 12,04 kg vägs hon till och mäts till 116 cm en riktig tjockis.

Helt underbart äntligen årets andra över 10 kg på olika vatten på hemma plan. Det finns en tia i mer eller mindre alla vatten det gäller bara att göra allt rätt.
    Det verkar vara något magiskt över dexter shad uv serien det fullkomligt sprutar upp stora gäddor på dom.
    Några dagar senare fiskar jag med Niclas och vi prövar lite annat föra att se vad som erbjuds. Tyvärr är det en kall natt innan så fisket är långt ifrån optimalt.
    Men vi Nicklas visar fram fötterna och även denna anmäls till redan tidigare nämnda tävling. Nytt vikt pb grattis Niclas 8,15 kilo Dexter jerk sundancer i ytan med strålande sol med långa stopp funkar kanon!
    Även klipper en fin gädda på sin egen gjorda jerk som är helt suspending med grym gång! Vill passa på att tacka Andreas Granath för tiden du tog dig att hjälpa Adam med draget! Kolla in Granath lures dom är kanon!
    Tack!

VI har fiskat mer och det kommer material snart håll utkick.
    Mvh Jonas Team Illex

Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 801 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 259 visningar