JAG Hook Sharpening kit. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

JAG Hook Sharpening kit.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• JAG Hook Sharpening kit.

Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Vassa krokar landar dig flera fiskar! Jag fattar inte varför många har svårt att fatta detta påstående, vi fiskar med våra så kallade effektiva riggar efter karp och det är meningen att karpen ska kroka sig mot blyet! Så fiskar inte jag!

Mina karpar tar mitt bete och får kroken i munnen och sen känner den att något inte är normalt och spottar ut betet och min krok har prickat fisken och nu blir den inte av med verken krok eller bete och blyets vikt tar över! Oj min vän, fick du dig en tankeställare? Eller tänker du ja ja ja det funkar för mig som jag fiskar.... det sista kommer att kosta dig fisk tills du ändrar dina krokar.
    Efter 35 mil i bilen, kärran, ryggan mm, så kan du kamma dig med dessa!
    Hur många av er kollar skärpan efter varje utlägg, betesbyte, byte av rigg och landad fisk? Var ärlig mot dig själv nu och du inser att jag har dig på kornet, du gör inte det och det kostar dig fisk.

Småfisken är på våra beten och flyttar runt dem och krokspetsen blir slö av bottenbeskaffenheten och framförallt om bottnen består av sten eller sand och vi märker inte det i våra larm, men en koll varje gång du har riggen inne och du kan fixa det snabbt.
    En väldig vanlig syn vid våra vatten.
    Jag vill sticka ut dubbelhakan och påstå att 9 ut av 10 har sina krokar så här, i paketet! Varför? Jo för att det är enkelt att hitta dem, rätt size o s v och jag kan till viss del köpa detta, men krokarna blir slöa i dessa paket också! Krokar ligger och skarvar mot varann och de kan kännas vassa, men de är inte vad dem borde vara och det är därför jag beskriver JAG´s Hook Sharpening kit i dagens inlägg.
    JAG Hook Sharpening kit in Green.
    Detta kit är din suveräna lösning på slöa krokar och det kommer i en liten fin vadderad bag. Priset ligger på ca 50 £ som kan låta dyrt, men ändamålet helgar medlen som man säger och tiden med snärtiga plock på dina hangers och sen är fisken borta, är över, du får runs
    Kittets innehåll.
    Du får handtaget som håller din krok, tre olika fintandade filar och en penna för att kamouflera slipningens blanka yta, samt ett väldigt bra förstoringsglas.
    JAG - Kittet med extra tillbehör.
    Jag har själv lagt till min egna gamla fil med det gula handtaget, Gardners The Eye och Gardners två suveräna slipstenar och nu är det skärpa på hög nivå bland mina krokar och så kommer det att förbli.
    Skyddade krokar som är vassa när du behöver dem.
    Jag kollar alla mina krokar först och slänger det som är dåligt, sen sliper jag krokarna och sätter fast dem i min ask, som syns på bilden. I varje skåra för krokarna har jag med en tandpetare lagt lite vaselin, som ser till att mina krokar inte rostar om det skulle komma regndroppar i asken, rostiga krokar slänger jag!

Nu är valet ditt, antingen fortsätter du med slöa krokar och missar napp och tappar fisk eller så investerar du i detta kit och en större flugask och landar flera karpar redan nästa vecka. Valet är dit! Faktum återstår dock, en vass krok prickar och penetrerar bättre än en slö krok med dålig spets!

Läs mer på bloggen

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar