Då var den äntligen igång – sportfiskemässan 2017 på Elmia, Jönköping. Den första dagen kallas allmänt för betesnördarnas dag. En stor del av de som tagit ledigt för att inte missa första dagen vill nämligen hinna köpa handgjorda trä- eller gummibeten innan de tar slut. Alla dessa vackra kreationer, de flesta skapade med blod, svett och tårar de sista skälvande och stressiga veckorna innan mässans start. Men vilka är de då, de där betesbyggarna/galningarna som sitter på mässan? Jo, det får ni se här.
Betesbyggargatan
Min gode vän Micke ”Caesarlures” Hedsén
Esox Gear
Renz-Stein Lures
X3M Pikegear till vänster och sedan Larsen Lures.
De fina herrarna (från vänster) Calmbaits, TS Lures och Holme.
Thörngrens beten
Abukah Lures
Mälaren Lures och längst till höger Brunnberg.
Vero Lures och Bjerks
JW är förstås på plats men syns inte.
Sundin Baits och Xet Lures
Mosbait
Slask Bait
Gäddgapet
Ola Lures till vänster och sedan Waide Lures
Vassvikens Lures
och sist men inte minst på Betesbyggargatan sitter Boni Baits.
Sedan finns det ju också några härliga byggare som återfinns utanför själva gatan. I en monter strax utanför trängs dessa:
Wolfcreek…
…och Eastfield. ”Kocken” visar hur beteskärlek kan se ut.
Hos Jiggar.nu återfinns även i år Anchor Baits.

Sist men sannerligen inte minst hittar vi PiggKing som står hos Upplev Sportfiskecenter.

Kanske har jag missat någon i virrvarret. Under första dagen blev det faktiskt inte så mycket gå runt som man skulle kunna tro. En som jag inte nämnt är Claes ”Svartzonker.” Han är naturligtvis på plats också i egen monter.
Mer info om mässan kommer när tid ges. Men det är väl bara att sitta och blogga på plats, kanske ni tänker? Jag hinner faktiskt inte och tur är väl det. Det betyder nämligen att jag knappt hinner annat än att prata med alla som kommer och hälsar på. Och det är ju trots allt själva syftet med min närvaro på mässan; att träffa och prata med bloggläsare, betesbyggare, profiler och gäddnördar i största allmänhet.
För er som är eller ska på mässan; ha en bra mässa och kom och hälsa! För er andra; skitfiske på er, så länge!
Läs mer på bloggen
Betesbyggargatan

Sedan finns det ju också några härliga byggare som återfinns utanför själva gatan. I en monter strax utanför trängs dessa:

Hos Jiggar.nu återfinns även i år Anchor Baits.

Sist men sannerligen inte minst hittar vi PiggKing som står hos Upplev Sportfiskecenter.

Kanske har jag missat någon i virrvarret. Under första dagen blev det faktiskt inte så mycket gå runt som man skulle kunna tro. En som jag inte nämnt är Claes ”Svartzonker.” Han är naturligtvis på plats också i egen monter.
Mer info om mässan kommer när tid ges. Men det är väl bara att sitta och blogga på plats, kanske ni tänker? Jag hinner faktiskt inte och tur är väl det. Det betyder nämligen att jag knappt hinner annat än att prata med alla som kommer och hälsar på. Och det är ju trots allt själva syftet med min närvaro på mässan; att träffa och prata med bloggläsare, betesbyggare, profiler och gäddnördar i största allmänhet.
För er som är eller ska på mässan; ha en bra mässa och kom och hälsa! För er andra; skitfiske på er, så länge!
Läs mer på bloggen