Omväxlande abborrfiske - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Omväxlande abborrfiske

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Omväxlande abborrfiske

Var ut en kort sväng igår i regnet och körde lite borre. Kul med lite omväxlande fiske med lättare utrustning. Vi fiskade djupt mellan 8-13m och hittade fisken där enligt förväntningarna…dem har fortfarande inte riktigt bollat ihop sig på botten men det kommer med kallare temperatur.
    En av gårdagens bättre fiskar

Så idag blev det en sväng till…vi hade mycket fina förutsättningar med lagom vind, en del sol och helt utan regn!
    Vi fortsatte på samma ställe där vi slutade igår för att se om dem fortfarande stod kvar där..
    Jag smaskar iväg min lilla jigg med ett huvud på 20g som snabbt hittar botten – tre vevtag och smack…upp kommer en fin gös som bjuder till en fin kamp på det lätta spöt. Fortsätter och på 3.e kastet smackar det till igen…denna gång är det en gädda som fattat tycke för mitt bete…På 5.e kastet hugger första abborren och efter det följer ett riktigt kul abborrfiske med kontakter och fisk upp på nästan varje kast, tyvärr håller inte fisken någon bättre storlek men ändå hur kul som helst!

Dagens toppjiggar Orka och Gunki

Nästa tur får nog bli åt gäddhållet, när det nu blir…det är dax att börja reka inför Kingen…
    /Micke

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
984 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 839 visningar