Det siste kastet - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Det siste kastet

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Det siste kastet

Bare ett siste kast!

Til tross for at det ikke var planlagt fisketur i dag klarte jeg å få lurt meg ut i båten da det tikket inn melding fra samboeren om overtidsjobbing. Meldinga kom omtrent i samme øyeblikk jeg gikk inn døra hjemme. Jeg rasket med meg et par bokser med jigger og satte kursen direkte mot båten.
    Her, eller jobben?
    De siste turene har det vært veldig tregt abborfiske. Derfor gikk det ikke lang tid før jeg skiftet ut shad til fordel for dropshot ettersom det sies å være en god metode på treg abbor.
    Halvannen time senere og noen jigger fattigere skiftet jeg taktikk. Dropshot ga ingen kontakter på plasser jeg mente skulle holde fisk. Jeg satte derfor kursen til et område som koker med småfisk når kvelden kommer, og her var det full aktivitet allerede. Det gikk ikke lang tid før jeg hadde kontakt på jiggen, men det kjentes ut som gjeddene var hissigere her enn abboren.

Nå var det på høy tid å sette kursen hjem. Jeg skulle vel egentlig vært hjemme allerede da jeg fant ut at jeg måtte ha "et siste kast". Derfor dro jeg tilbake til plassen jeg startet dagen ved og kastet inn mot sivet. Det ga umiddelbart resultat i form av et skikkelig gjeddehugg. Fisken satt ikke, men noen få jiggtak senere kom angrep nummer to.
    Snipe
    Fisken ble ikke veid, men jeg anslår den til å veie rundt 4 kilo. Den var veldig sprek og ga god fight på lett abborutstyr.
    Krigsskader
    Jiggen tålte ikke det første sammenstøtet med gjedda, som innebar at det var tid for å skifte jigg. Kanskje var det nettopp det som skulle til for å trigge abboren i dag. I neste kast satt nemlig en mye "viktigere" fisk på kroken!

Plugg!
    Etter flere turer uten å lykkes med abbor var det godt å få en fin fisk igjen. Ny fisk over 40 cm, men denne nådde ikke kiloen i vekt. Rundt 920 gram fordelt på 40-41 cm. En kraftplugg altså!

Det endte altså med to kast på overtid i dag, som ga dagens to eneste fisker i båten. Alt i alt en meget vellykket kort tur uten hverken ekkolodd, anker, håv eller gjeddeutstyr!

Avslutter med et par bilder til av resultatet fra dagens siste kast:

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar