Bli en del av TPF-familjen! Följare 5000! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Bli en del av TPF-familjen! Följare 5000!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Bli en del av TPF-familjen! Följare 5000!

Jag brukar uppmärksamma personer som följer mig på Facebook och Instagram när det handlar om jämna hundratal eller tusental.
    Här i slutet av förra veckan fick jag min 5000:e*följare på Instagram.
    5000 följare, helt sjukt egentligen. Jag uppskattar er alla, riktigt skoj ni är så många som följer min vardag som det faktiskt är, just Instagram handlar inte enbart om fiske för mig utan även vad som egentligen som ni säkert redan märkt.
    .
    Följare 5000 kallar sig själv för The Troutmother, det är ju genialt som namn, känns nästan som man kanske genom ThePikeFather varit en inspiration till namnet? *
    Hon heter Hanna och finns såklart också på Instagram, jag tog mig friheten att ställa några fiskefrågor till henne. Så här svarade hon! *
    .

TPF:*Hur länge har du fiskat?
    H:*Jag har fiskat till o från sen barnsben, men det är nu på senare år det har blivit lite mer än en hobby. Nu är det flugbindning och hårdplanering för att få ut så mycket som möjligt på säsongerna. Nu planeras det även in att börja gjuta jiggar i vinter så fiske har blivit något som berikar livet enormt.

Fluga in the making.

.
    TPF:*Var i landet sker det mesta av ditt fiske?
    H:*Just nu så är det mycket centrerat i Dalarna och ut mot roslagen. Min lika fisketokiga karl o jag har tillgång till en sjö i grycksbo där d mesta av gäddfisket blir av. Sen så finns det gott om fina put and take vatten och öringsvatten runt om.

Hanna med en fläskig abborre. *

.
    TPF:*Vilken eller vilka arter fiskar du helst?
    H:*Fiskar allt! Framför allt regnbåge och gädda just nu. Ädelfisket ligger mig extra varmt om hjärtat.

Något annat än gädda. En fisk typ.*

.
    TPF:*Hur hittade du till ThePikeFather på Insta?
    H:*Det började med allt om fiske där jag såg att du och Svartzonker blev intervjuade i deras gäddspecial. Sen så fastna jag för namnet haha. Letade runt efter fiskeinspiration på Instagram och hittade dig där. Tänkte att man aldrig får nog av tips eller inspiration till gäddfisket så jag började följa.

Vacker natur.*

.
    TPF:*Du kallar dig TTM, The TroutMother, haha. Bra namn kan jag tycka, även om arten känns främmande för mig. Var kommer namnet ifrån? *
    H:Namnet The Troutmother kommer från min stora kärlek till regnbågen, En av de absolut vackraste fiskarna som finns. Sen så är den väldigt kul att drilla, en riktig fighter om den vill.

TPF:*PB på gädda?
    H:*Har inte riktigt lyckats få någon stor gädda ännu. Ligger forfarande under 5 kilo.*
    TPF:*Du får åka var i världen du vill och fiska. Var åker du*och vad fiskar du?
    H:*Har så många fiskedrömmar och fiskemål haha.
    Den ultimata drömmen vore att åka till nordamerica/Canada och fiska vild regnbåge eller till Alaska och fiska sockeye.*Hälleflundra i nordnorge vore inte helt fel det Heller.

Stort tack till dig Hanna och till er alla andra som följer TPF´s resa genom fiskelivet.
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar