Höst/vinter förberedelser. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Höst/vinter förberedelser.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Höst/vinter förberedelser.

Jo, jag vet att det är en bra bit innan vi är där, men i dag spöregnade det och jag passade på att förbereda mig inför fisket i kalla vatten och jag hoppas att kunna inspirera dig till att göra det samma.

Så under tiden jag packade min Gardner Barrow bag tog jag lite bilder på saker som jag tycker är viktiga och ibland nödvändiga att ha med sig.... Så vi tar oss väl en liten titt på dessa saker.
    Du vet nog hur det är, det finns alltid den där grenen som är i vägen för dig på ett eller annat sätt och ta bort den snyggt med en Sekatör, riv inte av den eller bryt den, gör det snyggt och meja inte ner 7 meter vass för att få ut tre spö, dessa tilltag stör fisket mer än ni tror.
    En bra kniv är också bra att ha med sig, braids, brödskivor, vildsvin mm användningsområdet är stort. Denna kommer från Finska Martiini, ett företag som har levererad fina knivar sedan 1928 och den är bra, vass och lagom stor att ha med sig.
    Dessa små cykellampor har också andra användningsområdet än cykelstyret och pakethållaren. Du kan ha dem på håvskaftet, på podden med lyse ut över vattnet och du kan framför allt lysa upp alla fluoriserande saker bland annat fakecorns mm. 10 spänn styck, det blir inte bättre och de tål svenska vädret!
    En bra pannlampa är bra och jag väljer alltid Petzl med sina fina kvalité, köp inget billigt skräp, du blir bara ledsen, jag lovar.
    En bra ficklampa som reserv är bra att ha, det kan uppstår situationer var du behöver lyse av olika grunder, igen köp kvalité och inget skräp.
    En liten notebook är bra för att skriva ner dina findings, fångster eller en massa annat, adresser mm, bara som exempel.
    En kompass är guld värd på nya vatten, du vet alltid vart ifrån vinden kommer och väderstrecken, finns i de flesta mobiltelefoner eller så köper du dig ett kompass i fickmodell.
    Friskt vatten och kyld mat är ett måste för oss som är uteliggare året runt. Trakker har både vattendunk och kylbag i bra färger som inte sticker ut för mycket och glöm inte dina bivvyslippers, sköna trädgårdstofflor som du har på dig ut på ett run eller runt ditt hem.
    Hösten och vintern är blåstens tid och det kan vara svårt att få rätt värme i köket med vinden farande runt bivvyknuten. detta lilla ihopfällbara vindskydd kostar inte många kronor och det tar ingen plats, men är till väldig stor hjälp under blåsiga dagar.
    Så ska det se ut och det blir varmt, glöm inte att gastuber som är kalla inte fungerar så värst bra och jag rekommenderar Trakkers lilla neopren bag för din gastube och problemet är löst.

Se även till att du har ett pålitligt kök/brännare med Pitzo ignition, så slipper du bråk med tändare, jag använder Primus som jag rankar högt och blir det storkalas, så drar jag fram mitt Coleman Double Fuel Campstove med två kokplattor.
    Allt står klart, 4 spö, marker och spod rod, håvar och inside ligger mitt shelter för dagfiske och vid övernattning, hänger min JRC STI med winterskinnet med.
    Jag är förberedd på det värsta vädret och förhoppningsvis en del fina karpar, är du klar? om inte så bli det, tiden går fort med fiske på helgerna och sen inser du att...f.. jag skulle jo ha gjord det och det. Gör det nu under tiden var du kanske har tiden för dig, sen när fisket är i gång, då ska du vara på rätt plats, med rätt bete under rätt tid.... vi kommer till den biten senare!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 802 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 260 visningar