Team Colibri i hundre ganger to - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri i hundre ganger to

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Team Colibri i hundre ganger to

    Fra tid til annen har vi lagt ut statistikk for bloggen, og når vi runder store tall er det litt ekstra morsomt.
    Bloggen har nå rundet 200.000 sidevisninger totalt målt med Bloggers egen statistikk. For å være en litt sær blogg med smale tema er vi happy med det. Per akkurat nå har vi hatt 201.456 sidevisinger.

    Jevn stigning
    Første gang jeg publiserte noe om statistikk var i september 2013, da hadde bloggen 26.281 sidevisninger siden den første artikkelen 02.11.10. I mai 2015 hadde bloggen 98.448 sidevisninger, så vi har "lagt på oss" ca 100.000 sidevisninger på et drøyt år. I starten gikk det veldig tregt oppover med sidevisningene, det var først når jeg begynte å skrive artikler om hvordan jeg gjør ting rent teknisk og praktisk at antall sidevisninger begynte å gå opp. Fra mars 2011 har trafikken vært jevnt økende, både måned for måned og år for år.Det er tydelig at leserne foretrekker detaljerte innlegg med mye bilder og klassisk "hvor-når-hvordan"-informasjon. Disse innleggene har også en tendens til å bli linket til i andre blogger, nettsider og Facebook, som igjen har en dramatisk effekt på antall sidevisninger. Samtidig gir de stadig treff via søkemotorer som Google og Bing. Ikke overraskende er det derfor flere slike artikler på topplisten over artikler med flest sidevisninger:


    Siste artikkel på listen over er nylig publisert, og ble tydeligvis usedvanlig godt mottatt siden den smalt inn på topp-tre bare en ukes tid etter publisering.

    Hvis vi ser på hvor trafikken ledes fra, så ser det slik ut.
    Trafikkilder
    Ikke overraskende er Google desidert størst med 56% av henvisningene. Facebook har 30,8% mens det svenske forumet Fiskesnack har 7,4%. Så følger Kjell Ares blogg "Team Mayday" med 1,6%, Yahoo med 1,5%, A-Teams trollingblogg med 1,4% før det norske forumet Fiskersiden på 1,3%.

    Noe annet som er naturlig er at hoveddelen av våre lesere befinner seg i Norge. Men noen sitter tydeligvis utenfor fedrelandet også, noe statistikken over land viser. Vi har noen få engelskspråklige artikler, og disse drar mange treff på Google hver dag.

    Lenge leve Google Translate?
    Statistikk er morsomt, og kan si en hel del om hva slags innlegg som treffer leseren. Det en slik statistikk ikke sier så mye om, er hva folk MENER om det de leser, hva de vil ha mer av og hva de savner. Den biten er mer i det blå, men skal jeg være knakende ærlig så skriver jeg for min del om det som interesserer meg, ikke nødvendigvis det som interesserer de store massene. Det er en akutt mangel på "Sølvkroken Spesial 10g på fjellet"-aktige artikler på bloggen, og det vil neppe endre seg med det første. Den typen artikler er det ingen mangel på ellers, så folkets behov for de bør uansett være dekket.

    Det er også positivt å se at Dag sine innlegg har fått god trafikk, tildels bedre trafikk enn mine egne, og at undertegnede ikke er den eneste som synes blogging utover interiør, barn, kosthold og smykker er spennende. Uansett så vil jeg gjerne takke for oppmerksomheten så langt, og tiden du bruker på å lese skribleriene til Dag og meg.

    Her kan du lese statistikkartikler fra tidligere år:
    2015 - http://teamcolibri.blogspot.no/2015/...a-bloggen.html
    2013 - http://teamcolibri.blogspot.no/2013/...a-bloggen.html
    Hvis ikke de linkene er nok, så finner du to uavhengige statistikkverktøy nederst på siden her, BLOGGlisten og TOPPBLOGG.no, hvor du kan se trafikk per dag, uke etc.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 444 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 090 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X