Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa aaaaaaahhh!!!!
Ett 17 år gammalt rekord är slaget! Sveriges tidigare tyngsta gädda på 19,34kg fick ge vika åt nya regerande mästaren på helt fantastiska 21,07kg, vi snackar 128cm lång och 71cm i omkrets.
21,07kg, sug på det. 20+, så härligt!! Äntligen!
.
Fredrik Johansson heter fångsmannen! Så jäkla härligt!!! Grattis Fredrik!!!
.
Vilken underbar dam!
.
Övervikt på ett bra sätt. *
.
Alltså, 128cm i denna kondition. Vilken känsla. Jag dör!! *
.
Tror rekordet blev godkänt idag av Sportfiskarna, men den fångades 1 april 2016. Det var Fredrik Johansson och hans polare Jimmie Johansson från Enköping som var ute och fiskade gädda i norra Vättern. På*över tio meters djup högg fisken på en 19 centimeter lång Zalt. Helt sinnessjukt mäktigt!!! * Även tidigare rekordet är fångat i Vättern.
Hjältarna!!! Jimmie och Fredrik.
.
Hjältebetet, en 19cm Zalt i papegojfärg.
.
Se filmen som Sportfiskarna gjort här:
Jag blir glad på riktigt av att se en sån här film. Även om jag inte var där eller är en trollare själv så känner jag ren och skär glädje i kroppen. Nytt svenskt rekord på gädda, DRÖMMEN!
.
SJÄLVKLART var det Catch & Release! Love it!
.
Fredrik och Jimmie ni är mina hjältar!! *
Ett 17 år gammalt rekord är slaget! Sveriges tidigare tyngsta gädda på 19,34kg fick ge vika åt nya regerande mästaren på helt fantastiska 21,07kg, vi snackar 128cm lång och 71cm i omkrets.
21,07kg, sug på det. 20+, så härligt!! Äntligen!
.
Fredrik Johansson heter fångsmannen! Så jäkla härligt!!! Grattis Fredrik!!!
.
Vilken underbar dam!
.
Övervikt på ett bra sätt. *
.
Alltså, 128cm i denna kondition. Vilken känsla. Jag dör!! *
.
Tror rekordet blev godkänt idag av Sportfiskarna, men den fångades 1 april 2016. Det var Fredrik Johansson och hans polare Jimmie Johansson från Enköping som var ute och fiskade gädda i norra Vättern. På*över tio meters djup högg fisken på en 19 centimeter lång Zalt. Helt sinnessjukt mäktigt!!! * Även tidigare rekordet är fångat i Vättern.
Hjältarna!!! Jimmie och Fredrik.
.
Hjältebetet, en 19cm Zalt i papegojfärg.
.
Se filmen som Sportfiskarna gjort här:
Jag blir glad på riktigt av att se en sån här film. Även om jag inte var där eller är en trollare själv så känner jag ren och skär glädje i kroppen. Nytt svenskt rekord på gädda, DRÖMMEN!
.
SJÄLVKLART var det Catch & Release! Love it!
.
Fredrik och Jimmie ni är mina hjältar!! *