Gös av perfekta mått - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Gös av perfekta mått

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Gös av perfekta mått

Inga gäster på jobbet denna dag så vi tog beslutet att stänga och det var ju inget man klagade över så det var självklart vad man skulle lägga sin lediga dag. På sjön givetvis! Efter någon timme i bilen så kommer jag fram till rampen där fiskasakerna åker i båten och sen ner i sjön.
    Kommer ut som vanligt i bra tid och hittar ett område som håller lite fisk och jag får kämpa för att få ett par fiskar i båten.
    Tillslut hittar jag ett bättre eko som också visar intresse för jiggen och nyper den stenhårt när hon väl bestämt sig.
    5300g
    Fisken väger 5,3kg och en bra start på dagen.
    Krigar vidare men ekona försvinner och jag testar av andra områden av sjön min lika tomt där och klockan börjar ticka iväg i rasande fart.
    Kör upp på en kant och ett större eko som står precis till höger om båten utmärker sig från de andra fiskarna och jag backar sakta upp på henne.
    Fisken går undan ett par gånger innan jag kommer över henne och kan släppa jiggen men fisken går återigen undan ett par meter men nästa gång så ser hon jiggen och får intresse knappt 3 meter ner.
    Smyger upp mot jiggen och efter 20-30 sekunder känner jag bara en liten dragning i jiggen och jag krokar. Fisken är tung och går upp i ytan fort och börjar ruska på huvudet så det var snabbt fram med håven och matchen blev kort men slutade lyckligt för min del.

9020g 91cm
    Fisken är inte superlång men har en riktigt fin kondition som tynger ner vågen till 9020g men är endast 91 cm lång. Perfekta mått på en gös!

Krigar vidare sista timmarna utan att hitta något mer vettigt eko så bryter nöjd och belåten och kör hemåt.
    Skitfiske!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://www.frallansfiskeblogg.blogspot.com/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar