Jaraal Original Baitsaver. Slut med bottennapp! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jaraal Original Baitsaver. Slut med bottennapp!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Jaraal Original Baitsaver. Slut med bottennapp!

Gubben Jaraal har skapat en riktigt fin o bra grej!
    I de djupaste delarna av Umeås skogar har under 3-4 år flitets och uppfinning-andans ljus lyst. Jari Aalto även känd som Jaraal har funderat och funderat kring en uppfinning som räddar beten som fastnat under ytan.

Stilig karl den där Jaraal. * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *Fotograf: Marko Aalto.*
    .
    Sen är Jari inte bara betesbyggare och träslöjdslärare, han är uppfinnare också. Därav tankarna och ett utförande som jag personligen tycker är underbart skoj och härligt. En gaffel, en karbin några nitar, stark lina. Klart! Haha!! Så mäktigt!

Jaraal Original Baitsaver, till er tjänst.
    .
    Jaraal Original Baitsaver har funnits i olika versioner under utvecklingen, prototyper eller vad man ska kalla det. Nu har Baitsavern provats av Jari, mig och fler, med ett klockrent utslag. Jag personligen, jag kan ju bara svara för mig själv har lyckats få upp 100% av de beten som fastnat med hjälp av Baitsavern.

Jari har så många Baitsavers så han kan välja och vraka bland alla han har. På bilden ser han ut som han har bestämt sig iaf. ** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * **Fotograf: Marko Aalto.*
    .
    Jag fick faktiskt äran att få en Original Baitsaver, dessutom den som var nummer 1 att tillverkas. Stolt! *

Numero uno! *
    .
    Användandet är enkelt:
    1. Man får fiskelinan in i mitten-ish på gaffeln.

Like so.** * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * **Fotograf: Marko Aalto.*
    .
    2. Sen lutar man betesräddaren framåt och för in linan in genom länkens lås. Då har du linan både genom gaffeln och genom länken på baksidan.
    .
    3. Sen är det bara att skicka ned betesräddaren med lite fart så den hamnar bakom tafsens lekande. Dra upp betet! Tadaaaah! Klart!** * * * * * * * * * * * * * * * * *Fotograf: Marko Aalto.*
    Önskvärt resultat. Nu är betet så gott som hemma. ** * * * **Fotograf: Marko Aalto.*
    .
    Jag har testat betesräddaren både från land och ifrån båt. Det är såklart alltid enklare när man använder räddaren från en båt, man vill ju helst släppa ner räddaren rakt ner på betet. Skillnaden från land är att man får man jobba lite mer, men hur som haver. Kan man testa att rädda ett bete vilket jag även lyckats med från land är ju det också grymt!
    Sen är den rätt liten och enkel att ha med i fiskeväskan, väger enbart 150 gram och levereras med 15 meter lina som klarar av o dra 120 kg.

Min Baitsaver får ta igen sig på min supersköna pläd från Klippan. Inget annat än 100% lammull duger för min betesräddare. *
    .

Liten film om Jaris kärleksbarn.
    .
    Priset ligger på 349:- plus 49:- i frakt. Ett fynd, det räcker ju med ett eller två beten som du sumpar normalt sett för att räkna hem kostnaden för Jaraals gobitsbetesräddare. *

Men nu tänkte jag och Jari ge dig möjligheten att få ett alldeles eget exemplar i vår lilla tävling.
    Vill du vinna? Då gör du såhär:
    Like:a JaraalBaits och ThePikeFather på Facebook.
    Sen tänkte jag en utslagsfråga, Jari*är ju en miljömedveten betesbyggare och person så jag vill att du som tävlande mejlar: thepikefather@hotmail.com och skriver ditt bästa exempel på vad du gör i vardagen för att hjälpa vår miljö.
    Alltså. Like:a två facebooksidor, Jaraals och TPF´s. Mejla TPF ditt bästa miljöexempel… ja ni hajar. * *Tävlingen fortsätter tills vi hittat en värdig vinnare.
    Jag och Jari är envåldsdomare.

Vinn en sån här, fast med lina och vinda och hela konkarongen. ** * * * Fotograf: Marko Aalto.*
    .
    Men vill du inte tävla, kika istället in på JaraalBaits på Facebook om du vill köpa en egen betesräddare, lätt värt det!
    .
    Jari, fantastiskt uppfunnet! Jag gissar din uppfinning inte är den mest uppskattade av producerande fiskeföretag i dagsläget. Men tills din grej blir uppköpt och nedlagd, köp köp gott folk! *
    .
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar