16,6 kg gädda! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

16,6 kg gädda!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• 16,6 kg gädda!

Hej.
    Citerar fångstmannen och tillika fiskekamraten Rasmus Ljungqvist från förra fiskepasset:
    ”Under det senaste spinnfiskepasset inträffade det osannolika!
    Vi ankrar under eftermiddagen upp båten över en strömsatt djuphåla som vi misstänker kan hålla grov fisk. Jag har i denna stund fångat nio gäddor över tio kilo, Tobbe skojar och säger; – Håll ordentligt i spöt för du vet att den tionde över tio brukar väga över 15! (Tobbes tionde vägde över 16) Efter ett par kast får jag så ett helt vidunderligt tungt hugg på min gäddfärgade Mcrubber. Adrenalinet pumpar när jag ser urtidsdjuret för första gången, ska legenden besannas!? Den här fisken får jag bara inte tappa! Efter en mycket lång och fruktansvärt hård batalj kan Tobbe sluta håvmaskorna kring min tionde gädda över tio kilo och den är ofattbart stor. Vi väger fisken till det nya personbästat 16,6 kg! En omöjlig dröm har blivit sann och jag svävar på moln.
    Stort tack även till Tobias Fränstam som ständigt är en tuff och utvecklande motståndare i båten, vi börjar bli ett svårslaget team tillsammans!”

Ps. Som vanligt kommer de största fiskarna på Classic Ambassadeur. Både för mig och Rasmus är C3 en av de rullar vi fiskar allra mest med!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
988 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 888 visningar