Kameramontering på uppblåsbar kajak - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Kameramontering på uppblåsbar kajak

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Kameramontering på uppblåsbar kajak

”Alla ska med” såsom Löfven säger (medan skeppet sjunker). Montering av äventyrskamera på uppblåsbar kajak.

Efter att ha sålt min Trident 11 från Ocean Kayak blir det till att rigga min frus kajak, en*uppblåsbar variant, -och att använda den medan jag bestämmer mig för vad jag skall köpa härnäst. Först ut (kanske först och sist) blir att ordna med montering för kamera.*
    Kameramontering på uppblåsbar kajak

Kajaken, en ”AdvancedFrame” från Advanced Elements, har tacksamt nog en ficka längst ut i fören där en kilformad plastbit monteras för att styva upp kajaken. Med denna som mall gör jag helt enkelt en 5 cm längre plastbit (en dyrare musmatta får sätta livet till).I plastbiten nitas sedan ett Ram Mount diamantfäste med A-kula (1″). Därpå tillkommer den kortaste Ram-armen (5 cm?) samt en A-kula med kameragänga. Klart!
    Dottern Alice visar lösningen i detalj: kamera med vattenpass, Ram Mount-stativ (B-kula) nitat på en plastskiva.

Nuuuuu-köör-vii (en barnprogramsreferens)!!!

Nuuuuu-köör-vii (en barnprogramsreferens)!!!

Om AdvancedFrame

Advanced Elements AdvancedFrame är en uppblåsbar amerikansk kajak i hög kvalitet. Lättpackad och lättpaddlad är detta den perfekta lösningen när flickvännen, frun (inte samtidigt) eller någon av polarna vill följa med och paddla eller fiska. Priset är cirka 6.000 kr här i Sverige, men den kan fås billigare utomlands, till exempel via Amazon UK.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Intresserad av fiske från kajak? Kolla bloggen på www.kajakfiskarn.se

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar