Beteskollen 21/3 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Beteskollen 21/3

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Beteskollen 21/3

    Då var det måndag igen och Beteskollen är tillbaka. Efter helgens äventyr på sportfiskemässan kan man tänka sig att detta inlägg skulle kunna bli långt och späckat av allehanda nyheter inom betesvärlden. Men så blir det inte. Jag vet inte riktigt vad som hände under mässan men jag var så uppe i stämningen, mässatmosfären och minglet att jag aldrig lyckades samla tankarna riktigt. Jag gick in i det hela utan en direkt plan,*reda att improvisera fram det som kändes rätt för stunden. Det har sina frihetsfördelar men saker missas lättare och när efterklokheten smög på insåg jag*att saker, jag annars skulle ta för självklara,*helt hade glömts bort. Beteskollen var en av dessa saker,*konstigt nog.

    Det var heller inte lätt att koncentrera sig när det hände märkliga saker i redaktionsbåten…


    Till mitt försvar kan*jag meddela att det faktiskt inte släpptes så hemskt mycket nytt på betesfronten*under mässdagarna.*Och med nytt menar jag sådant som inte redan tagits upp här i Beteskollen. Det blir dock ett par godbitar.
    Jigg/Swimbait
    Först ut är Tommy ”Tn-Lures” Nielsen. Jag besökte honom flitigt på betesbyggargatan och han slängde fram en prototyp som han ville att jag skulle provfiska och återkomma med utlåtande. Sådant tycker jag är hur roligt som helst. Det namnlösa betet är 22,5 cm långt och väger origgad*130 g. En rejäl pjäs som ska testas inom kort. Jag håller också på att laborera med riggningar av alla mina gummibeten och låter*mina tidigare stingers ge plats åt andra lösningar. En av försöksobjekten är den namnlöse. Mer om detta senare i veckan.



    Jerk/Tail
    Härnäst kommer vi till legenden Joe ”Trueglide” Peterson. Han har byggt träbeten i ca 20 år och*besitter en skicklighet som är få förunnat. Joe har under årens lopp fått förfrågan om samarbete med företag som velat massproducera beten i plast med hans signatur på.*Med Joes högt ställda krav på kvalitet, utförande och finish så har ingen lyckats övertyga honom, förrän nu. CWC, via Stefan ”Trumman” Trumstedt tillsammans med Truglide presenterar Guppie RT (RT = Rubber Tail). En variant i plast av det träbete som varit Joes storsäljare under 13 års tid. Betet kommer att finnas i två storlekar; 13,5*och 11 cm lång kropp. En skruv i bak ger möjlighet att byta tailen mot paddel eller*annat man föredrar. Vikten på den större varianten ligger på ca 80 g. Huruvida den kommer i flera viktvarianter för olika djup återstår att se i augusti då det är tänkt att betet ska lanseras. För att*höra mer om betet, kolla in FishEcos*livesändning från i fredags (14:30 in i filmen börjar det handla om Guppie RT).

    Plast och trä blandat, svårt att se skillnaden med blotta ögat. Joe är känd för sitt djup i målningen, att måla i lager med lack emellan. CWC har verkligen lyckats att återskapa detta även i plastvarianten.


    Det var det hela för denna gång men håll utkik, mer kommer framöver!

    Skitfiske på er, så länge!




    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 737 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 208 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X