Sportfiskemässan 2016 – beten utanför betesbyggargatan - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Sportfiskemässan 2016 – beten utanför betesbyggargatan

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Sportfiskemässan 2016 – beten utanför betesbyggargatan

Igår skrev jag om betesbyggargatan. Bilder på alla de galet vackra skapelser som producerats i duktiga killars garage, verkstäder och snickarbodar. Men det finns också många andra beten som man inte vill missa. Några av de större butikerna har bjudit in privata byggare att kränga beten i deras montrar. En av dessa är Anchorbaits. Christoffer återfinns hos Jiggar.nu där han säljer sina otroligt fina beten.

Hos Huntyard/Berras hittar man bland andra mannen till vänster på bilden här under; Kaggebagge med sitt Baggebete. Väl värt ett besök.

Tommy Tn Lures är och shoppar hos Baggen.

Precis bredvid i samma monter står killarna bakom Brobaits. Deras nya och hypade gummibete Pankan finns att hitta där och enligt uppgift hade de en grym försäljning redan under första dagen.

Pankan – det enda bete jag köpt på mässan, än så länge…

Brobaitsgrabbarna + Kaggebagge – i Huntyard/Berras monter.

Hos gänget i CWC:s monter hittar man betesbyggarlegenden Joe ”Trueglide” Peterson. Han har rest till Sverige enkom för dessa tre mässdagar och säljer sina handsnidade träbeten samt promotor de beten som uppkommit genom hans nya samarbete med just CWC. Mer om detta i måndagens beteskoll.

Mr Peterson

Ett annat bete som lanseras för fullt är Headbanger Whiplash. Detta häftiga bete som jag hade äran att provfiska i slutet av förra spinnsäsongen.

Betet demonstreras regelbundet i betesbassängen så gå förbi och kika!

Bilden med deras bete i käften på en meterfisk, som pryder deras monter, är faktiskt tagen av mig. Roligt!

Sedan har vi ju alla fabrikstillverkade beten. Men det tänker jag inte gå in närmare på, inte för tillfället åtminstone. Mcrubber i dess olika utföranden hittas här och där men hamnar nog ändå i skymundan bakom ett ännu hetare gummi: Wingman. Detta bete, med paddel eller tail, hittas i stort sett överallt. Eastfieldlures framgångssaga fortsätter och det verkar som om många kapitel ännu är under författande.

Wingman Curly i het papegojfärg.

Det var allt för tillfället men mer rapporter från mässan kommer. Skitfiske på er, så länge!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.fisheco.se/blogg/fiskesyndrom/

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 779 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 237 visningar