Svårt att tro att det fanns is under vattnet.
Det strömmade fint ner i de tomma borrhålen medan vågorna gick på isen.
Som vanligt låg vinden på större delar av dagen på Storsjön, så plusgraderna var uppskattade.
Den här dagen bjöd vi oss själva på en sovmorgon och möttes först efter att det ljusnat vid sjön.
Kändes tryggt att se ett par skotrar och en fyrhjuling köra ut före oss. Tänkte att då bör isen hålla för våra pulkor.
Jag inledde dagen med att landa 2 av 3 fäll medan det krävdes ett fjärde fäll för Danne innan mothugget placerade trekroken rätt.
Det blev en del roliga drillningar för oss under dagen, men den riktiga toppfisken saknades.
Några gäddor kring 5kg och en topp på 6,5kg för mig och 7kg för Daniel blev dagens resultat.
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Det strömmade fint ner i de tomma borrhålen medan vågorna gick på isen.
Som vanligt låg vinden på större delar av dagen på Storsjön, så plusgraderna var uppskattade.
Den här dagen bjöd vi oss själva på en sovmorgon och möttes först efter att det ljusnat vid sjön.
Kändes tryggt att se ett par skotrar och en fyrhjuling köra ut före oss. Tänkte att då bör isen hålla för våra pulkor.
Jag inledde dagen med att landa 2 av 3 fäll medan det krävdes ett fjärde fäll för Danne innan mothugget placerade trekroken rätt.
Det blev en del roliga drillningar för oss under dagen, men den riktiga toppfisken saknades.
Några gäddor kring 5kg och en topp på 6,5kg för mig och 7kg för Daniel blev dagens resultat.
[IMG]https://3.bp.blogspot.com/gTHPV0BYXIOfht3dqNJHjXA2mmXczsPwi5Ei1BWFYc5kLU4MP5 mhe9r9hGymRHxrWa1dhpulFNDnBsv1FLebJHv38nZxkviOe-Rvh_OvbI_yMdMEWFlKVuzKhx92muqsTm8puSanbmXgm7_NDY4f q4qVl5ZwOBtv3puG1bkr78jAVMUnLC_uTkRA3eWGqVsSZ0n8x-sAuhemk0gTL874LCncZ0EyH3vAaB4J9-c2pEl5HQofkj1xM2LzXca0apBDMm7SUa0zZ6NNNev3tGOsyEw0 DYnBw_VoltbhYf-_hMOdYUQE5dO1OszdnfNKGWeAo05JO-dnX7zoCiURb81T_FZk828e20BRkqx32RtuzOiyGLYwCqkXohT0 Oqrv6_OhQDVLcjb6blgq_a8X5NboOm3yWgFcoaSbAtBjhcnHEl DxKd_z1oOCWaPoFaHqzQ4jX6UaO1VzR5se-WyM_64B_qFApZE9X7A5DtCU5ZDIsBhIpcxRFw9_JsgOliXaQSd oZFLOVTK4Zs3qTQ42q-lZ-AILwE0Gu0MC2XvFv-30XlKr***1OyY3Ystyn6-xHD5HMEeO=w1371-h914-no[/IMG]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)