Fly for Art: 2015 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fly for Art: 2015

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Fly for Art: 2015

Nu närmar vi oss slutet på året. Det ska bli riktigt skönt med ett nytt år med nya möjligheter.
    Året som gått har väll inte varit det allra roligaste och väldigt turbulänt. Inget ont som inte för något gott med sig.
    Ginny min spaniel tik fick den 15 september 10 valpar och alla klarade sig. *8 av dem fick nya familjer och alla verkar väldigt nöjda med de små vildjuren. Nästan alla valparna har haft någon form av viltkontakt. Vissa har fått följa med på jakt och sen fått hälsa på det fällda viltet med stor spänning.
    Vissa av valparna har till och med stött ut vilt både rå och hare på skogspromenaderna. Till husses stora förvåning och glädje. En annan av valparna hittade hararna på åkern utanför huset och tyckte de var roliga att jaga efter en kort bit.

Jag behöll en tik, en riktig liten kopia av mamma Ginny. Min kära mor som är uppfödare till kullen behöll en liten tik hon också.
    Det blev inte jättemycket fiske under året och ingen årensning, den fick ställas in i sista minuten.
    Men de sista dagarna i september kom jag i väg med en god vän. Ingen fisk för min del men Christian om var med fick en riktigt fin lax.
    Jag har däremot varit med på en del jakter. Hundarna har fått jobba och jag har fått se mycket vilt. Så nöjd är jag!
    Ginny har kommit igång riktigt bra efter valparna och de har skjutits en del på henne. Håller i bra och får djuren att bukta väldigt fint för henne. Kan inte vara mer än nöjd med min donna.
    Nike har börjats att jaga in så smått med blandade resultat. Hoppas att hon snart får poletten att trilla ner helt.
    Jag hoppas att det kommande året kommer att bjuda på många härliga dagar både i skogen och i ån. Hundarna ska sättas igång för viltspårsproven efter jaktsäsongen. Annie ska börja på kurs, Nike hoppas jag på att starta i brukslydnad och sen blir det nog en del träning på agilliyplan också. Det roligaste som finns är att se hundarnas glädje vid arbete. Då kvittar det vad man gör så länge hundarn har kul då har jag kul!
    Jag anser att olika typer av träning och då främst agillity. Håller hundarna i god form och skapar en härlig kontakt, och glädje mellan hund och förare. Något man har stor nytta av när de sen är tid för att jaga igen!
    Med detta sagt vill jag önska all er läsare ett riktigt GOTT NYTT ÅR!!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av Landlax, 2014-07-12, 21:40
1 svar
986 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Marfal
av Marfal

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
91 svar
6 843 visningar