Svål Fishing: "Stormvind" del 2 2015-12-06 15:47 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: "Stormvind" del 2 2015-12-06 15:47

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: "Stormvind" del 2 2015-12-06 15:47

"Stormvind" del 2.

En kopp hemma bryggd glögg från Mörtis far gjorde att skallen gick i energispar, och likt halvdöda zoombies släpade vi oss i sängarna väldigt tidigt för att vara på "fiskeresa".
    Så utsövda till nyblivna gäddkungar vaknade vi alla innan tuppens skränande och allt kändes riktigt bra!
    Solen hade tittat fram och bara vissa stackmoln fanns kvar, den stormande vinden från gårdagen hade trappats ner till mer normal nivå!! Allt kändes så bra, Vi satte oss i båtarna med riktigt stort tagg om att idag kommer det hugga "byskt" med storgädda.

Väl ute på vattnet mötes vi av enorma mängder fåglar som ständigt är på jakt efter det "grönare gräset på andra sidan".
    Första stoppet för dagen var i en riktigt smaskig gäddmar där vi vet att det finns stor gädda, där är det variation på djup, stora växtbälten mycket sten och en fantastisk vass.
    Detta borde vara som att "stjäla godis från ett barn", alla parametrar var perfekt, på första ställena i maren där det borde varit garnati var det inte ett endaste liv.
    Vi drev ner mot vassen där 6,5 kgs gäddan från igår hade tagit, och direkt hade jag ett bättre hugg på min big bandit, men med en kraftig virvel och ett snabbt spöböj vart det genast lättvevat igen, damen valde att kliva av.
    Vi hade nån efterföljare också men dom var verkligen inte på hugget!!!
    Kliandes i det mest osexigaste skägget och med en stor förundran om vad det var som hade hänt med gäddorna, fick jag se TT dra två snabba gäddor på två kast, dock inget som fastnade på bild.

Men med gädda upp i båten kändes allt bättre och det var nu dags att förflytta sig till stället som vi hittade under gårdagen.

Mäki och Mörtis hade haft lite bättre fiske och lyckats fånga några fina fiskar runt 3kg.
    Mäki har verkligen fastnat i JW´s "Lip"-träsk och har haft riktigt fint fiske på dessa beten tidigare i höst och fångat mycket fisk runt 5-7+kg.
    Även denna gädda föll pladask för den näst in till äckligt heta backlipen.

Efter en stunds förflyttning var vi äntligen framme vid viken som skulle ge oss minnen för livet, men även denna vik skulle visa sig bättre som någon j*vla ankdamm än gäddfabrik.
    Det kryllade av fåglar!!!! man skulle kunna bytt ut spöt mot en bössa och till och med jag hade fått jackpott med ögonbindel.

Vi sökte vidare efter bättre ställen, men överallt verkade det som att gäddan verkligen var passiv, små nyp och inget mer var melodin. och med råge på allt nypande började vinden att piska i riktigt hårt och i samma visa kom även regnet!!
    Jag och TT fiskade verkligen på, vi hade fler hugg men ingen ville riktigt fastna. vi försökte in i det sista men det spelade ingen riktigt roll även fast det var beten till en hel butiksvägg i båten (=.
    Däremot Mäki och Mörtis hade lurat upp en gädda runt 4-5kg och även denna föll för Mäkis "Backlip!

Vi fiskade ända in i det berömda kaklet, och vi hade testat allt. Vi hade inte kunnat gjort något annorlunda, Det bara är så där att vissa dagar inte är "Gädddagar".
    Mäki och Mörtis lyckades skrapa ihop strax över 2 siffrigt och jag och TT slutade på tunna 4st.

Tack så mycket TT för att vi fick bo hos dig och tack Mäki och Mörtis för allt, detta var super roligt. Dock mättade det inte fiskesuget såpass att man kan lägga grejerna på hyllan för säsongen.

Ja just det vart även en baby över bord, och hoppas den som hittar den vid någon strandkant inte har dåligt hjärta (=
    Kör på där ute och trotsa vädret, grisarna är där!!!!!!!!!!!!

Perfekt att ha på elsnurran, även fast det står någon framför ser man barnhänder så man vet vart man ska styra (=.
    //Stubben.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 808 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 269 visningar