En fiskesäsong på öppen vatten är åter slut. Det har varit ett ovanligt år för mig då jag har letat nya vatten hela året och fiskat mestadels själv. Jag väljer oftast ut en sjö från kartan. Gärna en sjö längs ett älv/å-system då jag gillar när vattnet kan ha flera olika karaktärer. Stor sjö, bakvatten och älv samma fisketur. Det brukar vara spännande platser att utforska och funkar inte fisket i sjön kan det ändå vara bra i ån. Jag kanske försöker hitta mina hemmavatten i mina bortavatten.
Många vackra stunder får jag uppleva på sjön.
Året har varit otroligt skoj. Jag har hittat många fina vatten och har blickarna på några fler till våren. Här finns mycket att testa. Det är gäddfiske jag oftast skriver om och det är också gäddfiske jag tänker på när jag pratar om att hitta nya vatten och sådär. Här finns också riktigt bra abborrfiske, gösfiske eller varför inte testa trolling på öring. Det finns massor av roligt fiske att testa utanför gäddfisket. Nästa år kanske jag även testar lite mer av detta utbud. Det lär också bli lite ismete i vinter så jag kanske får känna på någon gädda innan våren är här.
Trevlig vinter.
/Joel
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Många vackra stunder får jag uppleva på sjön.
Året har varit otroligt skoj. Jag har hittat många fina vatten och har blickarna på några fler till våren. Här finns mycket att testa. Det är gäddfiske jag oftast skriver om och det är också gäddfiske jag tänker på när jag pratar om att hitta nya vatten och sådär. Här finns också riktigt bra abborrfiske, gösfiske eller varför inte testa trolling på öring. Det finns massor av roligt fiske att testa utanför gäddfisket. Nästa år kanske jag även testar lite mer av detta utbud. Det lär också bli lite ismete i vinter så jag kanske får känna på någon gädda innan våren är här.
Trevlig vinter.
/Joel
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)