En sorgens dag - båten på land | Team Colibri - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

En sorgens dag - båten på land | Team Colibri

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• En sorgens dag - båten på land | Team Colibri

Det har blitt lite fiske denne senhøsten. Jeg har faktisk ikke vært på fisketur siden DC og jeg gjorde Steinsfjorden utrygg 02.10.15. 51 dager siden siste fisketur, og flere skal det bli...

Årsaken er enkel nok, familien fikk et fjerde medlem for snaue fire uker siden. Selv om lille Eine var både planlagt og ønsket, har hans ankomst gjorde grove innhugg i hans fars disponible tid. Siden det neppe endrer seg i løpet av de kommende månedene, innså jeg i dag nederlaget og la Frøken Evada på land for vinteren. Med nykommeren i familien orker jeg ikke å legge båten i Oslofjorden slik jeg gjorde sist vinter, dessuten kommer jeg til å konvertere fra bil til tog som transportmiddel på etappen hjem-jobb-hjem, og mister dermed muligheten til å kjøre innom båten på vei til eller fra jobb. Båt i vannet om vinteren krever hyppig ettersyn, om ikke annet så for å måke snø.

Så i dag måtte hun opp.

Det gjør vondt i sjela å sette båten på land med slike forhold.

Rim på brygga
    Burka ferdig
    En større presenning står på ønskelisten, nå bruker jeg to jeg hadde liggende. Tanken er å bare dra den større over de to jeg har lagt på nå når jeg får rotet meg til en passelig butikk.

Jeg ser forresten at jeg tok opp båten samme helg i fjor, men da for å flytte den til Oslofjorden. I år legges hun altså på land, så får jeg komme sterkere tilbake når den værste ammetåka har gitt seg.

Så er det bare å telle ned....

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 242 visningar