Svål Fishing: Stor fisk i rörelse! 2015-11-02 19:40 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Svål Fishing: Stor fisk i rörelse! 2015-11-02 19:40

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Svål Fishing: Stor fisk i rörelse! 2015-11-02 19:40

Hejsan!!!

Efter en tuff period med väldigt lågt vatten, lågtryck, vindstilla och iskalla nätter, börjar äntligen vädret efterlikna ett mer igenkännligt höstväder.
    För mig har gäddfisket varit väldigt segt under denna period och längtan efter vändpunkten har varit enorm.

Vändpunkten för mig var när Kim rapporterade in ett grymt fiske som han och John Boman hade haft!
    Kim berättade att John hade varit glödhet och fått flera superfina gäddor!

Här dagens andra gädda på 108cm och 8,35kg riktigt vacker fisk, stort grattis John.

Ett spinnerbait fiskat med finess fick denna dam att trigga sina glupska lustar !
    John har verkligen hittat "meters formen" och krokar bara några timmar senare på en till prakt fisk!

104cm och 7,18kg!

Smaskade i sig en mc pike i röd/svart.
    John och Kim fick under dagen 11 fiskar och bara två fiskar under 70cm riktigt bra fiskat!!
    Och än en gång Stort grattis John till rå sjysta fiskar!!

I och med denna grymma rapport var det "hugget i sten" att jag var tvungen att sitta i min båt dagen efter ca 08.30 på morgonen med "gäddpåkarna" i högsta hugg.
    Kim skulle ha följt med, men hade det alldeles för bra i John Blunds magiska värld så han tog en liten sovmorgon.

Min tanke var att nöta en ganska stor "grop" på ca 3-4meter med stora härliga nyinköpta gummibeten!
    Jag vet att vid den här tiden finns det riktigt mycket brax där, och runt ikring braxarna borde det simma runt välskapta madammer sökandes efter förföriskt simmande plast (=.
    Braxen var där men efter ca 3 timmars nötande och inte ett pet av en gädda eskalerade Kims och Johns gårdagspass i huvudet! Dom hade fått sina fiskar på riktigt grunt vatten.

Jag styrde MS/bruno mot grundare vatten och ganska snabbt började det komma fisk!
    Fisken stod mycket riktigt på grunt vatten och efter bara någon timme hade jag 10 fiskar med en 86cm på topp och bara 2 fiskar under 70cm.

Funkar bra med stativ och kamera i båten, förutom när man kör (=.
    Vid 13-tiden ringer Kim och säger att han slitit loss kudden från kinden, och att han var riktigt sugen på att komma ut en stund.
    Självklart hämtade jag upp han, så efter att jag bytt ut kamerastativet mot Kim, åkte vi tillbaka till platsen där jag slutade fiska innan Kim ringde.
    Det visade sig att gäddorna fortfarande var riktigt i farten! Vi båda fick fisk på första kastena.
    Och en av dessa var denna fina fisk.

90cm och 6,4kg
    Bara några kast efter har jag en minst lika stor fisk efter som gör utfall efter min Big McMy i fegis färgen, dessvärre hade jag redan hunnit paniklyfta betet över ytan, och gädda fick lyckligtvis simma där ifrån utan ny in förskaffad tandställning.

Vi hade ca 2 timmar som fisket var riktigt bra och Kim hade en riktigt, alltså då menar jag riktigt fin fisk efter, men efter att vi presenterat hela våran betesarsenal för gäddan (som troligt vis inte var kvar) var det dags att röra sig fiskande hemåt.
    Därefter dog det ut riktigt och någon ströfisk kom upp efteråt.

Men med 21 fiskar upp och 6 fiskar över 80cm var vi riktigt nöjda, vi hade även chansen på den riktigt fina toppfisken men hon överlistade oss ännu en gång.

Big McMyn drog 15 fisk (=!

Det verkar vara riktigt hett där ute nu så känns jobbit att cykla till jobbet när man igentligen borde ha åkt båt till gäddvassen.

Kör på där ute , Åland är glödhett!!!

//Stubben

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    www.svalfisihing.blogspot.com "Det är hett"

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 781 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 241 visningar