Carpstalker: Tigernötter! Bästa betet för karp året runt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carpstalker: Tigernötter! Bästa betet för karp året runt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Carpstalker: Tigernötter! Bästa betet för karp året runt?

En sak är säkert, hängde mitt liv på att fånga en karp, så blir mitt betesval inte Boilies, utan troligtvis just Tigernötter eller bröd och vanlig burkmajs och det är nog i den följd jag skulle välja bete.
    Majs känner alla till,bra synlighet, sötma och en viss krispighet. Bröd kan användas i alla dess former, sjunkande, flytande och sen kommer vi till Tigernötter som med sin hårdhet håller en del oönskade arter borta,sötman finns och stor krispighet.
    Karp älskar att krossa saker och alla nämnda beten är instant, de fungerar direkt utan någon mäskning.Men vi ska titta på hur du får det mesta ur dina tigers.
    Med Tigers har du så mycket, som du kan göra för att få dem effektiva, fast de är supereffektiva naturella och mäskar du med hela Tigers kommer kaparna att krossa dem i svalgtänderna och skita ur dem lite varstans i sjön oh du får en bra spridning av budskapet.

Tigers är torra stenhårda Spanska jordmandlar, som måste blötläggas och det bästa är att lägga dem i blöt under minst 24 timmar, jag har dem blötlagda under 3 dagar innan jag kokar dem under 30 - 45 minuter, beroende på storlek.
    Efter kokningen ska de ut i solen och där får de stå och jäsa. Jag använder socker, salt och sirap för att framhäva sötman och påskynda jäsningsprocessen.
    Jo, jag använder en hel del Tigers i mitt fiske och en massa andra partikelbeten också och som syns var det laddat vid detta tilfälle.
    Välj dina krokbeten med omsorg och lägg den en burk och nu kan du hälla över önskat dipp eller flavour och i denna glugg kan de ligga i flera år.
    Här Tigers i en fruktig vinterflavour och ett litet tips är att du tillsätter lite vanlig blandsaft som är koncentrerat, det har verkligen bra effekt under den kalla årstiden, så kan du även göra med andra beten.
    Tigers kommer i all former, de långa skär jag ner i skivor eller hackar sönder för stickmixen, med har dem även för krokbeten. Jag föredrar flera små Tigers på mina hairs, det ger flera runs, åtminstone i kalla vatten.
    Om du ska frysa in Tigers, så gör det med lite av spadet som de ligger i och koktes i och de bevarar sig bra utan att torka eller får frysskador. jag skalar alltid mina krokbeten, så doften sprids snabbare och det vita köttet ger större synlighet
    Du kan skapa väldigt bra Tigers vid att tillsätta Chiliflakes, vitlök, kumin eller koriander i blötläggningsvattnet, de suger åt sig ganska mycket av vattnet och så även kryddorna.
    Prova att experimentera lite md Tigers, det är ett supereffektivt beten för både Karp och Gräskarp, de finns på burk att köpa, men det kostar och bställer du 25 kilo Tigers på K-L Angelsport.de så kommer de hem till dörren för priser mellan 42 och 50 euro och bättre eller billigare blir det nnog ite för dessa fina beten. Lycka till!

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 264 visningar