Dan Lestander tog kontakt med mig genom Instagram här för ett tag sedan och frågade om jag ville provfiska hans nya bete. Det såkallade Headbanger Lurebetena!
Ett bete som lyssnar till namnet Headbanger Whiplash. *Det ser helt unikt ut och med tanke på de filmer jag sett på betets gång verkar det vara precis så. Unikt!
Finns en liten film om hur allt startade. Kika på den!
T1 är kanske inte inriktat på gäddfisket så. Men idén är densamma. *
.
Dan frågade vilken färgsättning jag önskade. Jag efterfrågade min customfärg Årgångsvinet. Normalt sett är det en färg som är tänkt till mjukbeten. Motoroil on top, och pearlvit buk. Motoroil äter sig därefter med tiden ner på pearlvita. Betets färg blir bara finare och finare med tiden. Därav namnet. *
Tycker de lyckades mycket bra!
.
Sjukt skoj med nya tankar på betesfronten. Från idé till genomförande. Så skoj!!
Betets spec:
.
Tror detta betet hamnade hos Anders “FiskeSyndrom” Perols.
.
Dan tog hjälp av Luleå Tekniska Universitet för att titta på om betet rörde sig unikt jämförelsevis med andra beten på marknaden. Svaret var rätt tydligt.
Kika på filmen länkad ovan, så får ni se mer.
.
Whiplash spanar in mig. *
.
Betet bara med ögoninspektion ser helt klart glatt ut! Kika på lilla filmen nedan så ser ni endel av gången. *
Ser lovande ut!
.
TPF! Mäktigt!
.
Ett bete som lyssnar till namnet Headbanger Whiplash. *Det ser helt unikt ut och med tanke på de filmer jag sett på betets gång verkar det vara precis så. Unikt!
Finns en liten film om hur allt startade. Kika på den!
T1 är kanske inte inriktat på gäddfisket så. Men idén är densamma. *
.
Dan frågade vilken färgsättning jag önskade. Jag efterfrågade min customfärg Årgångsvinet. Normalt sett är det en färg som är tänkt till mjukbeten. Motoroil on top, och pearlvit buk. Motoroil äter sig därefter med tiden ner på pearlvita. Betets färg blir bara finare och finare med tiden. Därav namnet. *
Tycker de lyckades mycket bra!
.
Sjukt skoj med nya tankar på betesfronten. Från idé till genomförande. Så skoj!!
Betets spec:
- Längd: 23 cm
- Vikt: ~50 g
- Djup: 0-1 m, 1-2 m, 2-5 m *(Mitt bete ska vara mellanvarianten, en suspending)
- ABS plast.
- Vajer genom betet.
- Dubbla rasselkammare i olika storlek för ett mäktigare skrammel!
.
Tror detta betet hamnade hos Anders “FiskeSyndrom” Perols.
.
Dan tog hjälp av Luleå Tekniska Universitet för att titta på om betet rörde sig unikt jämförelsevis med andra beten på marknaden. Svaret var rätt tydligt.
Kika på filmen länkad ovan, så får ni se mer.
.
Whiplash spanar in mig. *
.
Betet bara med ögoninspektion ser helt klart glatt ut! Kika på lilla filmen nedan så ser ni endel av gången. *
Ser lovande ut!
.
TPF! Mäktigt!
.