NFT: Blekinge Gäddfestival 2015 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

NFT: Blekinge Gäddfestival 2015

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• NFT: Blekinge Gäddfestival 2015

Äntligen kommer inlägget om Blekinge Gäddfestival 2015 ! Bättre sent än aldrig
    Lunchdags

Vi har deltagit i Blekinge Gäddfestival i 8 år nu och alltid utgått från Dragsö Camping men just detta år så valde vi Ronneby istället för att testa lite nytt vatten. Vi kom till stugan under fredagen och taggade till tusen såklart. Jag anser att det var ett spökhus vi kom till men jag vet inte kanske bara är jag Det blev till slut jag (marcus j), brunsten, tobbe, aldenroth, patrik, danne, lundberg samt brunstens två polare som deltog i tävlingen. Fredagen bestod fiskesnack tillsammans med pizza och öl!!
    Lördagen
    Vädret var väl inte direkt på vår sida denna dag, helt bleke på vattnet och strålande solsken samt kristallklart i vattnet. Detta gjorde att gäddan var väldigt slö i sina hugg och följde mest efter betet utan att hugga. Vi kämpade på in i det sista men det slutade bara på några få upp och väldigt många följen.
    På kvällen blev det pizza och öl samt att vi träffade en ”super craazy” tysk som hade någon bod fullt med beten och andra fiskeprylar. Han visade oss en fin jigg som han har kört mycket med i Ronneby och som alltid levererar.
    Båt1 – Marcus J & Tobbe – 1 gädda upp i båten (ca 60cm)
    Båt2 – Lundberg & Kronis – 1 gädda upp i båten (80cm)
    Båt3 – Zak & Aldenroth –*Tungt fiske, flera följen men ingen upp.
    Båt4 – Brunsten & hans polare –*Tungt fiske, flera följen men ingen upp.
    Söndagen
    Vi har ju aldrig varit å fiskat i Ronneby tidigare så vi kände ju inte alls till vattnet där men eftersom det gick så trögt under lördagen och vi hittade inga grumliga ställen så bestämde sig jag och tobbe samt lundberg och kronis att ta upp båtarna och docka på nytt ställe. Det kändes helt rätt eftersom det small på en gädda för mig på första kastet!! Vädret var såklart mycket bättre med vind och mulet och lite kallare. Jag och tobbe hittade ett ställe där vi stod nästan hela dagen, varför byta när vi hade fisk efter fisk på hela tiden. Vi mötte upp kronis och lundberg runt 12-tiden för att käka lite lunch och snacka lite om hur det gått. Dom hade också haft bra fiske och mycket följen hela dagen, ringde upp brunsten och patrik också men dom hade det fortfarande segt där dom var så vi gjorde helt klart rätt i att byta ställe.
    Efter käket så bytte jag och tobbe plats och hade flera grymma följen på riktigt stor gädda men dom ville bara inte upp i båten :/ vi nöter på för fullt tills det är 5 min kvar innan inlämning men längre gädda än 84cm blev det inte i vår båt, brunsten lyckades dra den längsta av oss (90cm) i teamet och vann alltså den interna (cash game) tävlingen.
    Båt1 – Marcus J & Tobbe – 11 gäddor upp i båten (längsta på 84,83,82,81cm)
    Båt2 – Lundberg & Kronis – 7 gäddor upp i båten (längsta på 80cm)
    Båt3 – Zak & Aldenroth – Tungt fiske, flera följen men ingen upp.
    Båt4 – Brunsten & hans polare – 1 gädda upp i båten (längsta på 90cm)
    Frågan är nu om det blir Ronneby nästa åren igen eller ska vi återgå till Dragsö som vi brukar vara på ? =)
    Nu laddar vi dock om och siktar på Eriksberg den 20:e November, det kommer att bli nya gäddfeber då hehe.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    Marcus Jansson
    NFTeam (www.nfteam.se)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 809 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 272 visningar