Carpstalker: Winterplans. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Carpstalker: Winterplans.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Carpstalker: Winterplans.

    Som jag nämnde, så är mina planer för höst och vinterfisket klara i mitt huvud och jag passar på att stalka upp de sista karparna som förmår att komma upp till ytan i det nerkylda vattnat och jag mäskar och förbereder mig för bottenfisket.
    Det blir samma spots som förra gången, har man väl hittat fisken under den kallare årstiden, så är de oftast där for some reason och jag har redan sett på lodet att det finns aktivitet över mina boilies och det är lockande att sätta sig, men jag ska vänta lite till.
    Två spö på det lilla området som har gett bra utdelning och det kommer med all säkerhet att bli fisk med rätt bete och effektiva riggar.
    Kvalitativa beten har jag gott om och utbudet är stort och väldigt bra. Jag använder Mistral baits till 85 % av mitt fiske, supereffektiva beten som jag aldrig släpper taget om.
    Mistrals I 40 red och tutti frutti, är nog den bästa kallvattenskombination av boilies, som jag har hittat och jag ändrar inget, jag älskar dessa och så även karparna. en spridning av dessa varannan dag och en av varje boilie på riggen och sen kommer det att hända saker.
    De behöver inte vara stora för att sprida glädje hos mig, utmaningen, vädrets makter och fiskens kondition, fighten och en massa andra faktorer glädjer mig , när jag lyckas.
    I första hand lägger jag mitt fiske i Linnéasjön, det finns lite större fiskar ocg nya som jag vill hälsa på....
    ... Men jag har även Black Pool , som kan ge fisk under höst och vinter, men det är trots den ringa storleken på vattnet, en betydligt större nöt att knäcka, men det finns överraskningar i detta vatten!
    Jag har även Rismåla göl till mitt förfogande och det är mitt andra val och det lättaste av dessa tre vatten för fiske i kalla tider och responsen är väldigt bra.
    Det gäller att lokalisera fisken och introducera lite bra beten efter normen lite och ofta och sen vara där n är de öppnar munnen. SmartCastlodet är en av de bästa investeringar jag har gjord under mina 34 år som karpfiskare, så skriv det på din julklappslista! Här ligger två karpar side by side i Linnéasjön.
    Jag gillar att sitta bakom spöna under hösten och vintern och veta att jag har varit noga med minas förberedelser, fisken finns där och de gillar mina beten... allt är sen bara en fråga om när runnet kommer... luv it och jag lovar att jag ska köra rakt in i kacklet som John på Metebolaget så fint uttryckte det! Hur jag lyckas kommer du att få ta del av här, allt eftersom fisket fortskrider.

    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X