Det var alldeles för bra fiske senast jag var ut, för att kunna vänta till helgen för att fiska igen.
Klockan 11.15 så la jag loss från kajen och gled ut i ett strålande solsken.
La till på samma plats som senast och satt fast jiggen som 1,3 kilos borren tog på.
Hinner göra mitt 3e kast innan det hugger till ordentligt.
Slirbromsen skriker, och sakta men säkert känner jag en fin tyngd komma närmare båten med bra knyck i spötoppen.
Balanserar in abborren i håven och den här dagen var jag bättre förbered med kameran uppställd, och fjärrkontrollen liggandes intill mig.
Lägger ut måttbandet och den sträcker sig till 48cm även denna fina fisk.
Med lite mindre höjd än gårdagens så pressar den vågen till 1,18kg.
Trodde att jag filmade fisken, men hade lyckats stänga av Goprokameran.
Ingen dålig start på dagens korta fisketur, och det fortsätter att nappa friskt.
Ingen ytterligare fisk kommer riktigt upp i samma storlek under turen, men någon kring 700 gram får syna ytan, medan de flesta andra ligger kring 400gram.
Shadjiggar mellan 7 och 10cm fungerade bäst den här dagen, medan färg eller märke inte direkt spelade någon större roll. Jiggskallar från 7-10 gram gjorde inte heller någon större skillnad då abborren verkade bli triggad av rätt snabb invevning med många vevstopp.
Nu känns det som att jag närmar mig 50cm och en så kallad supersize på abborre.
Blir spännande att se vilket bete som kommer få äran att sitta på änden av linan den dagen det nappar extra tungt (och långt).
+
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Klockan 11.15 så la jag loss från kajen och gled ut i ett strålande solsken.
La till på samma plats som senast och satt fast jiggen som 1,3 kilos borren tog på.
Hinner göra mitt 3e kast innan det hugger till ordentligt.
Slirbromsen skriker, och sakta men säkert känner jag en fin tyngd komma närmare båten med bra knyck i spötoppen.
Balanserar in abborren i håven och den här dagen var jag bättre förbered med kameran uppställd, och fjärrkontrollen liggandes intill mig.
Lägger ut måttbandet och den sträcker sig till 48cm även denna fina fisk.
Med lite mindre höjd än gårdagens så pressar den vågen till 1,18kg.
Trodde att jag filmade fisken, men hade lyckats stänga av Goprokameran.
Ingen dålig start på dagens korta fisketur, och det fortsätter att nappa friskt.
Ingen ytterligare fisk kommer riktigt upp i samma storlek under turen, men någon kring 700 gram får syna ytan, medan de flesta andra ligger kring 400gram.
Shadjiggar mellan 7 och 10cm fungerade bäst den här dagen, medan färg eller märke inte direkt spelade någon större roll. Jiggskallar från 7-10 gram gjorde inte heller någon större skillnad då abborren verkade bli triggad av rätt snabb invevning med många vevstopp.
Nu känns det som att jag närmar mig 50cm och en så kallad supersize på abborre.
Blir spännande att se vilket bete som kommer få äran att sitta på änden av linan den dagen det nappar extra tungt (och långt).
+
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)