ThePikeFather: UNHCR-Guidning med vinnaren av min och CaesarLures välgörenhetsauktion - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: UNHCR-Guidning med vinnaren av min och CaesarLures välgörenhetsauktion

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: UNHCR-Guidning med vinnaren av min och CaesarLures välgörenhetsauktion

04:43 ringde väckarklockan, jag som person är sjukt morgontrött, och 04:43 är inte ens morgon, det är mitt i natten enligt mig.
    Men är det fiske på gång kan min kropp klara av vad som helst verkar det som, för mina ben gled ur sängen och ner på golvet, kroppen som den lättlurade kropp det faktiskt är följde snällt efter. * Inte ner på golvet kanske, men upp ur sängen. *
    .
    40 minuter senare var jag fixat och klar väntandes utanför den CaesarLuresska boningen. På på trailer och siktet inställt mot mötesplatsen där vi skulle träffa Anders. Anders var den som vann min och Mickes välgörenhetsauktion på Tradera här för ett par veckor sedan. Då vi tillsammans med Anders lyckades få in och skänka 3950:- till det fantastiska arbete som svenska UNHCR gör!

Vi ramade in diplomet från UNCHR till Anders och signerade, sen fick han två beten från oss vardera. (Micke gav iof tre gummi och ett träbete). *
    .

Vår hjälte, den supertrevliga Anders.

TPF och Anders. Jag “smygfotar”.
    .
    Anders fick välja mellan att fiska höst eller vårfiske med oss, eller följa med till vårt hemliga vårställe.
    Valet föll på höstfisket, så vi styrde vår kosa mot dagens fiskeområde.
    Snabbt fick vi i båten och kunde sätta igång. Dagen till ära var det satans kallt, i alla fall om man jämför hur det varit hittills iår. Minus fyra grader visade temperaturen och dimman låg tätare än den som var vid slaget vid*Lützen 1632.

Dimma, frost på rutor. Uscha!!
    .
    Micke hade med sin nya shad, den större varianten av CL-14, logiskt kallad CL-18 eftersom den är 18cm lång.
    Gången

Några av de CL-beten jag fiskade under dagen. På bilden syns CL-14 och CL-18.
    .
    Nu när vi hade vår eminenta gäst i båten hade vi tänkt att bjuda på superfiske och stora gäddor. Men kan lika bra avslöja redan nu att tråkigt nog blev denna dagen en av de segaste fiskemässigt under hela 2015. Haha! Ödets ironi. *

Dagen till ära spelade det ingen roll vad vi satte på tafsen. Gäddorna var inte på hugget.
    .

Superfin bild på Micke och natur!
    .
    Anders, jag och Micke kämpade på. 2 gäddor lyckades vi lura upp totalt under hela dagen. Lite skrattretande. Men så är fisket ibland som de flesta känner till.

Jag lyckades fiska upp första gäddan någonsin på Mickes nya CL-18.
    Kylan, dimman, lågtryck vi kan skylla på vad som helst, men oavsett. Detta var inte fiskedagen för oss. *Jag och Micke beslöt oss som tröst att bjuda med Anders till vårt hemliga ställe i vår. Lite som tröst på såret när vi bjuder med honom på segaste fisket i stan. *

Micke kör modellpose. *
    .
    En liten skoj grej. När vi är klara för dagen säger jag till Anders och Micke, vore det inte skoj att stanna ett sista stopp vid en vass precis vid hamnen och ta några sista kast. Jag menar man åker till olika hotspots hela dagen och så kanske det ironiskt sett är bäst precis där man startade?! *Sagt och gjort, vi stannade vid en vass precis där vi la i båten. De andra två hade redan packat ihop. Jag fick två kast sa det. Första kastet, ingenting. Andra kasten, smackaa!! Haha!! Visserligen en kalasliten snipa, men likväl, dagens andra och sista gädda, men också den andra någonsin landad på CL-18. *Rätt skoj!
    .
    En riktigt trevlig dag socialt och naturmässigt sett, mediokert fiskemässigt.

Vissa ställen under dagen var som vykort. Härliga natur!!
    .
    Allt gott!
    //TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar