Som ni säkert smärkt så har jag bytt motor. Det här är något jag funderat länge på, redan när jag köpte Bustern men tillhörande Yamaha 40 så ville jag ha en större motor men marinan vägrade montera en större för att båten inte var godkänd för det…bjäbb bjäbb tycker jag, köregenskaperna skulle ändras totalt och en motor som är 14kg tyngre skulle aldrig funka….ja allt var emot mina tankar!
Men självklart så funkar det och med lite extra knuff bakom ryggen gör ju saken så mycket roligare!
Nu gäller det bara att få motorn inkörd så det fick bli en trollingtur idag.
Nu har jag inte fått ihop strömmen till alla förbrukare då allt var ihopkopplat med Yamareglaget…man märker hur van man är med fisketv och allt så fisket blev lite på måfå…
Efter nattens köldknäpp förstod jag att det skulle bli trögt men efter att nött ett tag fixa jag ett par pikes iallafall…

Det blir nog ett par trollingtimmar till innan spinnfisket åter tar vid, men sen blir det åka av
/Micke

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Men självklart så funkar det och med lite extra knuff bakom ryggen gör ju saken så mycket roligare!
Nu gäller det bara att få motorn inkörd så det fick bli en trollingtur idag.
Nu har jag inte fått ihop strömmen till alla förbrukare då allt var ihopkopplat med Yamareglaget…man märker hur van man är med fisketv och allt så fisket blev lite på måfå…
Efter nattens köldknäpp förstod jag att det skulle bli trögt men efter att nött ett tag fixa jag ett par pikes iallafall…

Det blir nog ett par trollingtimmar till innan spinnfisket åter tar vid, men sen blir det åka av

/Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)