Team Colibri: Lowrance HDS 8 Gen 1 til salgs - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Team Colibri: Lowrance HDS 8 Gen 1 til salgs

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Team Colibri: Lowrance HDS 8 Gen 1 til salgs

Som du kan lese om HER har jeg oppgradert litt i båten, og har derfor ett multifunksjonsdisplay til overs.

Oppgraderingen er ikke voldsom, jeg har kjøpt en modell identisk med den jeg hadde, bare en generasjon nyere. Min Lowrance HDS 8 Gen 1 er derfor til salgs. Den ble kjøpt i Norge våren 2010 fra en forhandler på Østlandet. Kvitteringen er dessverre borte for lengst, men reklamasjonsfristen har uansett gått ut. Jeg mener den kom på 19.000,- som ny, men vet den har vært solgt ned mot 17.000,-

Enheten er kun brukt inne i en kabinbåt, og har vært lagret hjemme når den ikke har vært i bruk. Det er ingen riper på skjermen eller tilsvarende skader, men den har sett mange timer med praktisk bruk ombord i båten min. Pris: 4.000,-

HDS 8 har 8,4" fargeskjerm i 4:3-formatet. Her er litt av hva den har å by på:

• Lowrance sitt kjente BSM-ekkolodd innebygget.
    • Kompatibel med svært mange av Airmar sine ekkoloddgivere, inkludert populære givere som P66/B60/TM260
    • Kompatibel med Lowrance StructureScan og StructurScan HD. (Krever modul og egen ekkoloddgiver.)
    • Kompatibel med både 3G- og 4G-radar.
    • Kompatibel med det meste av autopiloter via NMEA0183 eller NMEA2000, dog ikke Lowrance sin egen autopilot.
    • Kompatibel med SonicHub stereoanlegg.
    • Kompatibel med BSM-2/3 dobbeltbånds CHIRP-moduler
    • Fult ethernet, kan dele ekkolodd-, radarbilde etc med andre skjermer med ethernet.
    • Fult NMEA2000-kompatibel, kan bruke feks Lowrance Point-1 GPS-antenne med elektronisk kompass
    • Kan logge dybdedata, både vanlig ekkolodd og StructureScan.
    • Kompatibel med kartene på dybdekart.no
    • Kompatibel med kart fra Reefmaster-software
    • Kompatibel med Navionics

Dette kan IKKE en HDS Gen 1 gjøre:

• Dele kartbrikke via ethernet
    • Oppdatere SonarHub enkeltbånds-CHIRP-modul med ny software.
    • Bruke GoFree WIFI
    • Styre Motorguide Xi5
    • Bruke kart fra Insight Genesis

Jeg har brukt min HDS 8 Gen 1 sammen med ymse andre enheter, inkludert andre HDS Gen 1, HDS Gen 2, HDS Gen 2 Touch og Simrad NSS Evo2. En HDS 8 fungerer selvfølgelig utmerket på egenhånd, eller i nettverk med andre skjermer og moduler.
    HDS 8 Gen 1 med HDS 5 Gen 2
    Selges med skjermdeksel, brakett og strømkabel. Alt du trenger for å bruke den er en ekkoloddgiver. Billigste alternativ er Lowrance sin HST-WSBL som gir temperatur og ekkoloddfrekvensene 83 og 200 kHz. HST-WSBL koster ca 700,-

Diverse bilder fra min Lowrance HDS 8 Gen 1.

I bruk som kartplotter.
    Skjermbilder med kart fra Reefmaster.?
    Kart fra Reefmaster.
    Kart fra Reefmaster.
    Kart fra Reefmaster.
    Kart fra Reefmaster.
    Skjermbilder med kart fra dybdekart.no.
    dybdekart.no
    dybdekart.no
    Skjermbilder med Navionics-kart:

Med HST-WSBL som ekkoloddgiver, trolling med dyprigg og 83 kHz:
    83 kHz
    83 kHz
    Med Airmar P66 som ekkoloddgiver.

50 kHz og Navionics-kart
    50 og 200 kHz
    50 kHz og SideScan

Med SonarHub-modul og Airmar TM150M.
    TM150M
    TM150M
    Du kan se mange skjermbilder med StructureScan tilkoblet i linken under. Alle skjermbildene i denne artikkelen er fra HDS 8 Gen 1.

Pris.

Selges "as is" for 4.000,- med tilbehøret nevnt over. Dvs skjermdeksel, brakett og strønkabel. Kan sendes, for kjøpers regning og risiko.

Kontakt.
    På Facebook https://www.facebook.com/teamcolibri
    På mail teamcolibrino@gmail.com

Det er forresten fortsatt litt småtteri igjen fra forrige runde med salg, det kan du se her:

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 810 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 275 visningar