Tre dagar fiske.* | Fiskepojken - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Tre dagar fiske.* | Fiskepojken

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tre dagar fiske.* | Fiskepojken

Nu är det fint ute. Så fint att jag hela tiden vill vara ute och andas höstluft. Höstluft är det bästa att andas och det måste finnas bevis någonstans för att vistelse i denna höstatmosfär har en helande effekt för kropp och själ. Passa på medans löven lyser, innan snön kommer. Stick ut och fiska!
    Jag tog ledigt fredagen för att testa lite nya vatten och jag fick med mig Lina. Vi kom ut i en vindstilla höstmorgon med vetskapen om att det skulle blåsa upp rejält senare på dagen. Jag hyllar väderappen i telefonen då det ofta stämmer bra. Denna dag tappade vi två fiskar innan det utlovade blåsvädret kom. Vi plockade ihop och åkte hem.
    En värmande eld var härligt när det blev blåsigt och kallt.Min broder Erik hängde med mig ut på lördagen.
    Härligt att umgås med brorsan!Vi testade ett vatten jag tidigare testat och vi hade bra fiske. Aktivitet hela dagen. Tyvärr tappade vi många fiskar men jag tror nog att den största som högg denna dag också landades.
    110cm och 9,1kg blev dagens största fisk.Vi fick ca 10 fiskar denna dag men tappade nog fler. Många fina gäddor runt 3,5kg och även en på 5kg. Fin kondition på fiskarna i denna sjö och det ger mig sug att testa där fler gånger.
    Det blev även en fisketur på söndagen. Jag och Lina åkte ut på samma vatten som på fredagen med samma resultat.
    I morse vaknade jag och det var -5 grader. Nu sjunker nog tempen rejält innan jag fiskar nästa gång. Kommande helg blir fiskefri med en Edsbyvisit och 50-års fest.

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    fiskepojken.

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 810 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 275 visningar