ThePikeFather: Nytt PB! Tommy “TN-Lures” Nielsen smackar på med 12,197kg och 119cm! 7 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Nytt PB! Tommy “TN-Lures” Nielsen smackar på med 12,197kg och 119cm! 7

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Nytt PB! Tommy “TN-Lures” Nielsen smackar på med 12,197kg och 119cm! 7

Fina*Tommy “TN-Lures” Nielsen och hans gode vän*Björn “Nettelbaits” Nettelbladt skulle bara ta en liten fiskafrånlandtur medans Tommys dotter var på gymnastikträning. Resultatet, 12pannors gädda som smackade på hans egna bete Abstain Swimmer.
    Tycker Tommy beskriver det själv så jäuvfla bra, så här kan ni läsa ett saxat inlägg som Tommy skrivit!!
    “-JAAA!! NYTT PB!!
    Så jävla glad och helt tagen ikväll! @bjorn_nettel hörde av sig och frågade om vi skulle ta några kast ikväll. Efter lite överläggande med sambon kommer vi fram till att nån timmes landfiske skulle ju kunna gå när jag ändå ska köra iväg dottern till hennes gymnastikträning och fiska tills hon ska hämtas. Sagt o gjort. Jag lämnar av dottern på hennes träning och kör sen och hämtar upp Björn. Björn har en idé om var vi ska fiska och jag tycker det låter bra. Vi kör på det! På plats ligger vinden på och det känns kul, både att hänga med Björn men även med ett kort spontanpass. Jag har inga direkta förväntningar men vet att Björn har bra fiskehjärna och det kan mycket väl smälla på nån fisk runt 100cm. Vi fiskar en liten sträcka och det tar inte lång tid innan jag missar ett hugg. Fisken såg ok ut. Kanske 80-90cm. Tar några kast till åt samma håll. Ca tre meter ut från land ser jag ett enormt gäddgap öppna sig under ytan över min Abstain Swimmer.

Motoroil Abstain Swimmer, ta kontakt med TN-lures på FB och köp ditt eget ex! *
    .
    Sen blir det tungt. Gäddan gör några rusningar och jag skriker på Björn att plocka fram håven. När jag väl får in gäddan och Björn håvat ser vi att det är 10+. Båda skriker av glädje och det ryggdunkas och kramas. Gäddan är riktigt ryggbred men den ser inte särskilt lång ut i håven. Men när vi krokat loss och jag plockar upp fisken inser vi båda att denna är riktigt stor. Gäddan sträcker sig längre än min SG matta. Gäddan mätte 119cm och vågen visade 12197g”.

Mäktig fisk. Jag älskar dessa ansiktsuttryck där man ser “pure joy” i facet! *Stort!
    .

En glad Tommy.

.

Bra längd på denna dam. Vackert exemplar!
    .

Catch and Release när det är som bäst!*
    .
    Off she goes! *
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 806 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 268 visningar