FiskeLinas äventyr! (Ung tjej "bloggar" om fiske) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

FiskeLinas äventyr! (Ung tjej "bloggar" om fiske)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Silverfisk Visa inlägg
    Det kan jag gå i god för. Har haft tre gäddor på Simpan i september som varit upp mot 7 - 10 kilo. Tyvärr vann de fighten. Har väldigt lätt utrustning.

Och så några små runt 3,5 - 4 kilo. Men de kom upp och fick gå tillbaka.

[ATTACH=CONFIG]82386[/ATTACH]
    Gösen tar den också. Men om man kör spinn och inte vertikalt så biter smågösen oftast bara i stjärten och stympar jiggen (skadar bytet). Sen får man kasta jiggen då stjärten är borta. Möjligt det går få dem på vertikal.

Tänk på det finns två storlekar. 8 och 12 cm. Den lille för abborre, den stora kan man nog köra på gädda också. Annars kör vi den stora på grundvattenfiske efter torsk.

Kommentera

• Även grov abborre gillar Simpan. Grymt fiske idag i Malmö kanal. Stundtals hugg på varje kast. Kilos abborrar och tappade en på 1,5 kilo när jag skulle lyfta upp den. Inga fler kanalturer utan håv. Där var flera hugg som var stor abborre runt kilot. Fiskade med modfierad Simpa. (målat det ljusa på magen med mörkröd Spike-it vitlökspenna), 15 gram jiggskalle som är svartlackerad.

Kommentera

• Hittar ni fortfarande in till bloggen trots att den ligger under Privata bloggar?
        Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

• In och läs vad jag (inte) gör idag....
          Läs gärna min blogg och stötta en ung tjejs fiskeintresse! - www.fiskelina.webblogg.se

Kommentera

• Nytt inlägg på bloggen!

Kommentera

• Kom igen Lina, hade gärna sett mer bloggande. Åtminstone något tecken på att du inte lagt fisket på hyllan.

Det finns bloggar som är mindre bra, de som är hyffsat bra, och till sist finns det de som är riktigt bra fiskebloggar varav din är en. Jag vet inte vad andra söker efter när de läser bloggar, själv är jag inte så intresserad av skryt, krystande, proffs eller en massa know-how.

När jag läste din blogg fick jag en, kan man säga "råare"? och mer påtaglig känsla av fiske än vad andra bloggar lyckas förmedla. Inte en massa tråkig text som endast uppleves yrkesinriktad. Tycker att du fångar känslan, förväntan, upplevelsen, hela paketet väldigt bra med ditt format.

Jag blev påmind om varför jag själv började fiska en gång i tiden. Påmind om varför jag fortfarande fiskar, något man annars lätt glömmer bort när plånboken har växt, allt planerande, all löjligt för mycket utrustning med mera har tagit över.

Känner mig väldigt inspirerad nu. Drömde mig tillbaka till känslan man hade när man förr spanade ut över jiggbaren i fiskebutiken, bara en av de upplevelser eller minne bland många som du förmedlade väldigt bra.

Efter att ha läst bloggen tänker jag göra en hel del förändringar i mitt fiske framöver. För att nämna några saker så är jag förstås fortfarande på jakt efter stora fiskar, men det ska inte bli någon mer slacklina invid båtkanten i hopp om att den lille slipsen ska lossna av sig själv så man slipper ta upp den i båten för då hinner man kasta snabbare efter den store... Jag tänker även uppskatta de sakerna jag köper mer också, blivit allt för slentriant med det. Och fotografera mera, stanna upp och spana på fiskens teckning oftare.

Kanske förefaller att vara hundra år och enbart nostalgisk, men så är inte fallet. Någonstans kom jag snett i fisket och det har gått fort utför, men börjar trampa upp en stig tillbaka nu

Tack för förnimmelser och inspiration!
              Senast ändrad av fiskarmedhatt; 2016-10-22, 02:40.

Kommentera

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
              12 svar
              3 801 visningar
              3 gillar
              Senaste inlägg Henke E
              av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
              87 svar
              6 259 visningar