Ännu en Gösafton !* | Team Pro/Ribatex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en Gösafton !* | Team Pro/Ribatex

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ännu en Gösafton !* | Team Pro/Ribatex

Då har man kommit hem från ännu en sån där skön kväll till sjöss! Den här kvällen drog jag och Farsan ut med örnan och siktet var än en gång inställt på gös. Efter förra turen med ett resultat på drygt 30 gösar på mindre än 3 timmars fiske hade givit oss blodad tand… Väl framme vid 19:30 tiden och i med elmotorn och fyra spön. Vi glider sakta fram i cirka 1,5 knop, ingenting händer. Det smäller iaf innan klockan 20:00 lovar jag. Det är ostlig vind idag säger vi, förra gången var det sydvästlig. Det kan göra stor skillnad säger farsan. Nejdå det kommer säger jag. ? 19:50 hinner jag precis säga: nu har vi kommit in på det här bra-iga stråket. Sen kommer första hugget.. Och efter detta följer ännu ett sånt här galet mängd fiske. Vi har dubbel och trippelhugg. Man skall drilla tre fiskar samtidigt, kroka av, köra båten, fika…. Det blir rörigt, men jädrigt kul. Desto mer kalabalik i båten desto mer garv. ? Jag vet inte riktigt hur många gösar vi fick den här kvällen , jag tappade räkningen. Men det gör inget vi hade återigen ett grymt fiske, fint väder och jädrigt kul. Ser fram mot nästa tur! /Freddan

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 827 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 311 visningar