Pressmeddelande
2015-08-10 13:07
ThePikefather, (TPF) LANSERAR NY LOGO
Under hösten 2015 introduceras ThePikeFathers (TPF) nya logotyp. Den ersätter de flertal olika som har över 3 år på nacken. Omkring 80000 tillfrågade läsares val var ett viktigt underlag för en ny och vänligare fiskeorienterad symbol. Designbyrån MJFD, som skapade logotypen, har samarbetat framför allt med Klas Skoglund aka TPF, och Ulgutto Svegfors ledande expert inom just fiskeorienterade logotyper.
Våren 2015 beslutade TPF att förnya logotyper för blogg, Facebook-konto, Instagram och trycksaker. Den nya logotypen blir genomgående för alla forum. Kunskap om och passion för fiske är viktiga grundvärden i nya TPF´s identitet, liksom ett starkt ”lärasignyagrejertänk”. Detta är grunden för en ny varumärkesplattform och den nya logotypen.
– Vi ska signalera till läsarna och besökarna att jag kommer med marknadens bästa besökarerbjudanden för blogg, Instagram, Facebook m.m. Att jag går ihop i en ny, större TPF-värld är ett bra skäl att berätta min story, säger Klas Skoglund, grundare, fotograf och skribent på ThePikeFather. Det ska handla om att vi redan börjat ta tillbaka initiativet som Sveriges och kanske världens bästa fiskeblogg, Instagram och Facebook-konto: TPF är en av de få superfiskebloggarna som växer.
– Vi tog ställning till flera förslag till logotyp i samarbete med MJFD, säger Ulgutto Svegfors, expert inom fiskeorienterade logotyper. Den nya logotypen förstärker det TPF redan står för. Sen att över 80000 läsare, i en rad tester, sa att den bäst signalerade kunskap om fiske och passion för fiskerelaterad utrustning var ett tungt argument. Läsarundersökningar visar också att TPF i dag har stärkt sin ledande position som trevlig sportfiskare och bloggare.
Premiär i Stockholm City 17 augusti
Den nya logotypen introduceras vid premiären för TPF´s ombyggda överbanner, på bloggen, den 17 augusti.
– Jag smygstartar dessutom med att konvertera ett antal andra saker, som jag har fotat bland annat i Anderstorp, Gnosjö, Skillingaryd och Perstorp, säger Klas Skoglund. Från och med den sista augusti kommer logotypen att synas där TPF syns.
Allt gott!
För ytterligare information, kontakta:
Klas Skoglund, mobiltel 070-797 44 44
Ulgutto Svegfors, mobiltel 070-000 11 00
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
2015-08-10 13:07
ThePikefather, (TPF) LANSERAR NY LOGO
Under hösten 2015 introduceras ThePikeFathers (TPF) nya logotyp. Den ersätter de flertal olika som har över 3 år på nacken. Omkring 80000 tillfrågade läsares val var ett viktigt underlag för en ny och vänligare fiskeorienterad symbol. Designbyrån MJFD, som skapade logotypen, har samarbetat framför allt med Klas Skoglund aka TPF, och Ulgutto Svegfors ledande expert inom just fiskeorienterade logotyper.
Våren 2015 beslutade TPF att förnya logotyper för blogg, Facebook-konto, Instagram och trycksaker. Den nya logotypen blir genomgående för alla forum. Kunskap om och passion för fiske är viktiga grundvärden i nya TPF´s identitet, liksom ett starkt ”lärasignyagrejertänk”. Detta är grunden för en ny varumärkesplattform och den nya logotypen.
– Vi ska signalera till läsarna och besökarna att jag kommer med marknadens bästa besökarerbjudanden för blogg, Instagram, Facebook m.m. Att jag går ihop i en ny, större TPF-värld är ett bra skäl att berätta min story, säger Klas Skoglund, grundare, fotograf och skribent på ThePikeFather. Det ska handla om att vi redan börjat ta tillbaka initiativet som Sveriges och kanske världens bästa fiskeblogg, Instagram och Facebook-konto: TPF är en av de få superfiskebloggarna som växer.
– Vi tog ställning till flera förslag till logotyp i samarbete med MJFD, säger Ulgutto Svegfors, expert inom fiskeorienterade logotyper. Den nya logotypen förstärker det TPF redan står för. Sen att över 80000 läsare, i en rad tester, sa att den bäst signalerade kunskap om fiske och passion för fiskerelaterad utrustning var ett tungt argument. Läsarundersökningar visar också att TPF i dag har stärkt sin ledande position som trevlig sportfiskare och bloggare.
Premiär i Stockholm City 17 augusti
Den nya logotypen introduceras vid premiären för TPF´s ombyggda överbanner, på bloggen, den 17 augusti.
– Jag smygstartar dessutom med att konvertera ett antal andra saker, som jag har fotat bland annat i Anderstorp, Gnosjö, Skillingaryd och Perstorp, säger Klas Skoglund. Från och med den sista augusti kommer logotypen att synas där TPF syns.
Allt gott!
För ytterligare information, kontakta:
Klas Skoglund, mobiltel 070-797 44 44
Ulgutto Svegfors, mobiltel 070-000 11 00
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)