ThePikeFather: Lite fiske sommaren, PB och premiär på gös bl.a 2015. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: Lite fiske sommaren, PB och premiär på gös bl.a 2015.

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: Lite fiske sommaren, PB och premiär på gös bl.a 2015.

Har som för de flesta andra varit semestertider. Jag har helt ärligt inte varit ute och fiskat så mycket denna sommar. Har gjort andra saker med vänner, flickvän och familj.
    Men några pass har det blivit, jag oc**h MickeCaesarLures gjorde Mariefred i tre dagar och jag fick mig ett premiärpass på gös med Henrik i Dalälven. Sen kastade jag några kast i mina och mitt sommarställe i Dalarna. Den sjön har varit typ “död” på gädda sedan jag var liten. Men nu får man upp endel små rackare i alla fall.
    Tänkte jag slår ihop allt och bara kör en liten bildkavalkad av det hela.
    .

Fick mig två superfina beten av Tomas/SillenLures. Grymt glad färgsättning.
    .

Denna lilla tail från SillenLures, riktigt grym. Vaggar fantastiskt fint när man bara vevar hem. Går att jerka, går baske mig att göra allt med den. Riktigt riktigt grymt*bete!!
    .
    Jag och Micke drog på tredagars med hans nya båt. Eller ny för honom. Med asfint kastdäck och perfekta ytor för två fiskare. Blev Mariefred denna gång.

Inte dumt alls med kapell, iaf inte om länspumpen är lite trött. *
    .

Min och Mickes flådiga stuga. Precis vid vattnet. *
    .

Bjuckar på en kartbild hur nära vi bodde, och koden till toan om någon är i närheten. *
    .

Enormt svårfiskat, Micke fick fisk första dagen. Inte jag.
    .

Micke stoltserar med en liten gröning. *
    .

Körde med PikeWallis grymma shad-jiggar. Helt i min smak. Kommer ett större inlägg om dessa finfina beten snart på bloggen för de som missat.
    .

Finfisken påväg upp.
    .

Blev lite ledsen, mitt prototypbete från Eastfield blev av med sin shad. Mend-ittade dit en ny, men lät den inte torka ordentligt, så den flög av i första kastet. Men såg idag de snart är i produktion. Bra tips! PikeWallis-shaddar och några Eastfield-shaddar bör finnas i alla fiskares beteslåda. *
    .

Miklo fortsatte dra fisk. Dag 2 släppte det för mig också som tur var.
    .

Resans största gädda. En liten tröst iaf. Föll för PikeWallis-shadden i en fantastiskt het färgsättning.
    .

Sista dagen kom åskan på eftermiddagen, men innan dess var det sooool och varmt, inte speciellt mycket vind heller för den delen. Framkommer rätt väl på denna vy över Mariefred. Vacker sommarstad!
    .

Matade en galet tam and i Mariefred. *
    .

Fick hem tre mindre shaddar från Linus/NorthernBastardBaits. Dessa har jag inte ens hunnit testa. Tog med dem till Dalarna för o köra lite, men i min sjö var det gräs och näckrosor motsvarande överallt. Så får bli till nästa tur. Den stora går sinnessjukt fint, så kan nästan utgå ifrån att det är samma med denna. *
    .

Gädda från lilla brygga på landstället. Denna är stor om man tittar på storlekarna som kommer upp.
    .

Vår familjs sommarställe. Avkoppling på bild.
    .

Jag gillar djur. Denna andmamma hade med sina småbebisar. Söta och åt även dessa direkt från handen.
    .

Näckrosblommor. Så vackra!
    .

Detta bete. Detta bete. Detta bete. Finner inte ord. Det är som ni ser från VeroLures, eller Stefan som han heter. Detta fick jag i kärleksgåva. Färgsättningen måste nästan upplevas på riktigt för att förstå hur fint det är. Foil, klickiklickikula i betet, och med guldfärg skrivet kärlek. *Blev riktigt rörd och glad över denna fina present Stefan!! *
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 261 visningar