En grymt trevlig resa och vecka uppe *Helnessund, Nord Norge med Fiskebussen är nu över
och jag känner att det är dax att skriva lite om det hela.
Körde upp till Mora där bussen hämtade upp mig på Lördag kvällen.
Här kommer gänget
Efter en lååång resa kom vi äntligen fram till till fiskecampen där Ola Petterson tog emot oss, Ola är en grymt trevlig och skoj filur.
Träffade också Ismo, Konrad och Örjan som jag skulle fiska ihop med under veckan Ismo känner jag sen tidigare men Konrad och Örjan vart nya bekantskaper
grymt trevliga och vi hade jäkligt skoj.
Campens båtar
Vi fiskade från Peter Widmarks Silver Shark vilket funkade utmärkt
Silver Shark
Mitt högt ställda mål var att fånga en Hälleflundra på 20-25 kg
vilket jag lyckades med
Hälleflundra 137 cm
Vägde denna till 23, 5 kg men är rätt osäker på den vikten då vågens batterier tog slut alldeles efter den vägningen, går man efter längd listan som många använder så ligger en hälle som är
137 cm på 35 kg, hur som helst min första och PB 137 cm Grymt nöjd! Givetvis tog flundran den nya havsjiggen IsmoHelle
Ismo Helle
Det togs flera fina Hälleflundror på Ismo Helle denna veckan
Jesper 15 kg
Simon 40,2 kg
Tyvärr blåste det så mycket att vi aldrig kom ut på de bra Torsk grunden men men nästa gång då jäklar
Stort tack till
Stipo, Simon, Luca, Faruc, Pelle, Ola, Lennart, Ismo, Örjan, Konrad, och alla andra för en grymt trevlig resa och vecka i Helnessund
Campen
Baren
Utsikt
Fjäll
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
och jag känner att det är dax att skriva lite om det hela.
Körde upp till Mora där bussen hämtade upp mig på Lördag kvällen.
Här kommer gänget
Efter en lååång resa kom vi äntligen fram till till fiskecampen där Ola Petterson tog emot oss, Ola är en grymt trevlig och skoj filur.
Träffade också Ismo, Konrad och Örjan som jag skulle fiska ihop med under veckan Ismo känner jag sen tidigare men Konrad och Örjan vart nya bekantskaper
grymt trevliga och vi hade jäkligt skoj.
Campens båtar
Vi fiskade från Peter Widmarks Silver Shark vilket funkade utmärkt
Silver Shark
Mitt högt ställda mål var att fånga en Hälleflundra på 20-25 kg
vilket jag lyckades med
Hälleflundra 137 cm
Vägde denna till 23, 5 kg men är rätt osäker på den vikten då vågens batterier tog slut alldeles efter den vägningen, går man efter längd listan som många använder så ligger en hälle som är
137 cm på 35 kg, hur som helst min första och PB 137 cm Grymt nöjd! Givetvis tog flundran den nya havsjiggen IsmoHelle
Ismo Helle
Det togs flera fina Hälleflundror på Ismo Helle denna veckan
Jesper 15 kg
Simon 40,2 kg
Tyvärr blåste det så mycket att vi aldrig kom ut på de bra Torsk grunden men men nästa gång då jäklar
Stort tack till
Stipo, Simon, Luca, Faruc, Pelle, Ola, Lennart, Ismo, Örjan, Konrad, och alla andra för en grymt trevlig resa och vecka i Helnessund
Campen
Baren
Utsikt
Fjäll
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)