[FONT=Georgia]Tremenningen min (Ingar) og jeg har ett par-tre helger hvert år hvor vi reiser ut på tur. Det var åtte måneder siden sist, så det var to ivrige karer som reiste ut på fredag ettermiddag. Fire fulle bæreposer med mat, tilhørende pils samt karpestenger og baitrunnere var med, så alt lå til rette for nok en fin tur. Klokka var sju da vi ankom destinasjonen. Ingar begynte å rigge opp campen, mens jeg gjorde klar stengene. Her skulle det meites! Tre store Siker lå snart på bunnen langs en bratt dypkant.[/FONT]
[FONT=Georgia]
[/FONT]
[FONT=Georgia]
[/FONT]
[FONT=Georgia][/FONT]
[FONT=Georgia]Gjedda fikk svømme tilbake igjen, og satte ett bra punktum for turens første dag. Det blåste sterk, sur vind den første natta, men vi led ingen nød der vi lå i teltet med hver vår kopp med Baileys og kaffe mens vi hørte på vinden suse gjennom tretoppene.[/FONT]
[FONT=Georgia]Det med den ene fisken, den gode starten til tross . Da vi reiste hjem på Søndag ettermiddag, hadde vi ikke hatt så mye som ett pip i noen av varslerne. Vi holdt oss i samme område hele helgen, og i ettertid er det lett å tenke at vi kanskje hadde fått mer fisk hvis vi hadde flyttet litt på oss, men så er det ikke fisken som er det viktigste når vi er på tur, men naturopplevelsene og kameratskapet. Vi gleder oss allerede til neste tur som forhåpentligvis finner sted veldig snart![/FONT]
[FONT=Georgia]
[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
[FONT=Georgia] Kanten vi fisket på var veldig bratt, og stuper ned fra fire til 30 meter.[/FONT]
Det var veldig lite fisk å se på ekkoloddet, men vannet huser diger Gjedde, så jeg hadde klokketro på at vi før eller siden ville få en bra fisk. Vi hadde jo tross alt 150 stangtimer foran oss. Timene gikk uten at det skjedde noe på stengene, uten at vi tenkte så mye på det. Vi fyrte opp primusen, stekte noen burgere og skylte de ned med ett par halvlitere mens tullpraten gikk sin vante gang. Det blir mange latterkuler når to enkle sjeler med humor som er deretter er på tur sammen.
[FONT=Georgia]
Kveldsstemning ved campen. [/FONT]
[FONT=Georgia]Sola hadde akkurat gått ned bak åsen, og to stappmette karer var i ferd med å kaste inn håndkleet for dagen da plutselig runna på den midterste stanga. Jeg har faktisk tilgode å få fisk under fem kilo på denne plassen, noe som ikke akkurat satte en demper på spenningen idet jeg løp mot stanga for å sette mothugget. Motstanden i andre enden var først bra, men fisken gav fort etter og snart lå hu i håven.[/FONT]Det var veldig lite fisk å se på ekkoloddet, men vannet huser diger Gjedde, så jeg hadde klokketro på at vi før eller siden ville få en bra fisk. Vi hadde jo tross alt 150 stangtimer foran oss. Timene gikk uten at det skjedde noe på stengene, uten at vi tenkte så mye på det. Vi fyrte opp primusen, stekte noen burgere og skylte de ned med ett par halvlitere mens tullpraten gikk sin vante gang. Det blir mange latterkuler når to enkle sjeler med humor som er deretter er på tur sammen.
[FONT=Georgia]
Kveldsstemning ved campen. [/FONT]
[FONT=Georgia]
[/FONT]
[FONT=Georgia]
[/FONT]
[FONT=Georgia][/FONT]
[FONT=Georgia]Gjedda fikk svømme tilbake igjen, og satte ett bra punktum for turens første dag. Det blåste sterk, sur vind den første natta, men vi led ingen nød der vi lå i teltet med hver vår kopp med Baileys og kaffe mens vi hørte på vinden suse gjennom tretoppene.[/FONT]
[FONT=Georgia]Det med den ene fisken, den gode starten til tross . Da vi reiste hjem på Søndag ettermiddag, hadde vi ikke hatt så mye som ett pip i noen av varslerne. Vi holdt oss i samme område hele helgen, og i ettertid er det lett å tenke at vi kanskje hadde fått mer fisk hvis vi hadde flyttet litt på oss, men så er det ikke fisken som er det viktigste når vi er på tur, men naturopplevelsene og kameratskapet. Vi gleder oss allerede til neste tur som forhåpentligvis finner sted veldig snart![/FONT]
[FONT=Georgia]
[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)