Idag hade vi planerat att vi skulle spinnfiska gädda, vj/jigga efter gös….allt skulle vara genomförbart om vädret skulle stämma enligt prognosen..
Och som vanligt blåser det betydligt mycket mer, vi hade säkert 10m/s i byarna!
Vj var det inte direkt att prata om utan vanligt spinnfiske fick det bli!
Polaren var oxå ut och hittade några ställen i lä som gav ett par gösar…får försöka köra lite vj någon kväll, det brukar ju oftast mojna då…
Ja ja, gäddfisket var ganska hyggligt ändå men dem flest var av mindre modell….även idag lurade jag upp gös på Orka…måste säga att dessa fungerar riktigt bra på gös, nu har jag bara fiskat med 21cm men tror att 15cm kan vara ännu bättre just på gös! Blir till att prova den nästa gång!

Får se hur vi gör imorgon, ev kanske det blir en trollingtur..(om det nu inte blåser för mycket)?
/Micke

Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Och som vanligt blåser det betydligt mycket mer, vi hade säkert 10m/s i byarna!
Vj var det inte direkt att prata om utan vanligt spinnfiske fick det bli!
Polaren var oxå ut och hittade några ställen i lä som gav ett par gösar…får försöka köra lite vj någon kväll, det brukar ju oftast mojna då…
Ja ja, gäddfisket var ganska hyggligt ändå men dem flest var av mindre modell….även idag lurade jag upp gös på Orka…måste säga att dessa fungerar riktigt bra på gös, nu har jag bara fiskat med 21cm men tror att 15cm kan vara ännu bättre just på gös! Blir till att prova den nästa gång!

Får se hur vi gör imorgon, ev kanske det blir en trollingtur..(om det nu inte blåser för mycket)?
/Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)