Idag hade vi planerat att ta årets första trollingtur.
Väldigt tidigt på säsongen,* jag vet men tidigare år har vi lyckats på tidiga turer…
Vi skulle börja vid 17.30 tiden men med en vinden på 14m/s i byarna fick vi avvakta och spinna lite gädda i en vik för att vänta på att det skulle mojna.
Gäddan var svårflörtad så efter ett tag begav vi oss ändå iväg för att nå våra gös vatten….
Direkt när vi lagt ut har jag en kontakt men efter det är det stendött i två timmar…Fisken går riktigt djupt enligt lodet och det är såklart förstårligt när det bara är 10° i vattnet!*
Vi kör på och vi lyckades kroka en liten gös framåt skymningen…kul nu hade vi fått det vi var ute efter!
Men givetvis slutar vi inte här utan fortsätter….dem stora kommer mörkret!
Och visst gjorde dem det….ytterligare två granna fiskar faller för våra beten!
Det bästa av allt är ändå att få se dem simma tillbaka!
Nästa gång tror jag att Freddan lämnar bananerna hemma
/Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)
Väldigt tidigt på säsongen,* jag vet men tidigare år har vi lyckats på tidiga turer…
Vi skulle börja vid 17.30 tiden men med en vinden på 14m/s i byarna fick vi avvakta och spinna lite gädda i en vik för att vänta på att det skulle mojna.
Gäddan var svårflörtad så efter ett tag begav vi oss ändå iväg för att nå våra gös vatten….
Direkt när vi lagt ut har jag en kontakt men efter det är det stendött i två timmar…Fisken går riktigt djupt enligt lodet och det är såklart förstårligt när det bara är 10° i vattnet!*
Vi kör på och vi lyckades kroka en liten gös framåt skymningen…kul nu hade vi fått det vi var ute efter!
Men givetvis slutar vi inte här utan fortsätter….dem stora kommer mörkret!
Och visst gjorde dem det….ytterligare två granna fiskar faller för våra beten!
Det bästa av allt är ändå att få se dem simma tillbaka!
Nästa gång tror jag att Freddan lämnar bananerna hemma
/Micke
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)