Morten Opsahl: Ei femtentimers meiteøkt. - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Morten Opsahl: Ei femtentimers meiteøkt.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Morten Opsahl: Ei femtentimers meiteøkt.

    Turen begynte vel egentlig da jeg la meg tidlig dagen før. Satte på vekkeklokka på halv 6, men ettersom døgnrytme har blitt ett fremmedord for meg, lå jeg lys våken i time etter time å tenkte på store gjedder. Da klokka passerte 03:00, hadde jeg ennå ikke sovnet, så jeg bestemte meg for å dra ut på tur. Det var spådd skikkelig knallvær, så det var bare å få ut agnene å legge seg paddeflat i solsteiken


    Herlig morgenstemning. Slike dager har det ikke blitt så altfor mange av i år. Dette til tross, var det ikke en båt å se på vannet den dagen. Men så kom jo det store spørsmålet, var det noe fisk i området? Jeg har ikke vært på denne plassen så ofte, og heller aldri på denne årstiden, men en del av moroa er jo å prøve ut nye ting.

    Det gikk noen timer før dagens første run kom. Jeg hadde forlengst sovna, så jeg var en smule forfjamsa, men fikk tilslutt kava meg opp og gjort tilslag. Det var tungt i andre enden, men det var en heler udramatisk fight. Det er vel kanskje ikke så rart når man er så stinn som denne frøkna her. I håven tippet jeg den til å veie rundt 7, kanske 8 kg.

    Først da jeg løftet den opp på matta skjønte jeg at dette måtte være en tipusser. Den var lengre enn jeg trodde. 107 cm lang og med en sinnsykt rå kondisjon.

    Den var ikke så glad i å bli fotografert. Det ble ett par kjappe bildeserier, og med vann på linsa og sola i trynet, ble ikke bildene helt optimale, men shit au.

    10660 gram. Akkurat slik skal en førleksgjedde se ut. Deilig! Da jeg skulle ta ett releasebilde, gikk gjedda helt bananas, og sprellet seg ut av hendene mine og tilbake dit hu kom fra. Hu hadde nok noen kåte hanngjedder som stod å venta på a. Gytinga er nok veldig nært forestående nå, noe som merkes på det dårlige bettet. Da jeg reiste hjem kl 21:30, hadde jeg fremdeles bare den ene gjedda. Antallmessig er det ikke mye å skryte av på totalt 45 stangtimer, men det er som jeg har sagt så mange ganger før. Ei gjedde er nok. ;-)

    Nå er målene for både vinteren og våren nådd, så nå blir det bare kos fremover.Det begynner å nærme seg tia hvor jeg går inn i den årlige sommerdvalen, men jeg satser på å få til en tur eller to før den tid. Helt slutt på fisket blir det selvsagt ikke, men sommeren er en tid på året hvor jeg ofte prioriterer andre ting enn fiske. Det er viktig å gjøre litt andre ting også, så man ikke ryker på en smell.



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)
    PB
    Gjedde 9540 gr
    Sik 1800 gr
    Ørret 5720 gr
    Røye 2505 gr
    Abbor 1290 gr


    www.mortenopsahl.blogspot.com

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X