[FONT=Trebuchet MS]Det går på några dagar. De bladlösa träden står plötsligt i full grönska och naturens rum är totalt förändrat. Även om det inte är så många träd längs kusten förändras även min känsla för fisket. När solen gassar är vadarna inte lika lockande. Näbbgäddans närvaro är en aspekt, men även det vackra vädret. Konstigt nog blir kusten vackrare i min ögon när den är kall och rå och inte bjuder in till något mys i gräset. Men jag förstår min galenskap och övervinner min motvilja. Jag ger mig ut mot havet i hopp om att kunna kroka något annat än långsmala krigare. Men redan på första kastet sitter den där, immigranten från medelhavet och den bjuder faktiskt på livlig kamp. Så fort den är tillbaka i vattnet igen byter jag plats i hopp om att slippa de frenetiska huggen. Men redan på första kastet är där aktivitet igen, men efter några svordomar ser jag faktiskt prickarna längs sidorna och det är en lite havsöring. I det tempererade vårvattnet bjuder den på en vild kamp där hoppen avlöser sig. Men ganska snabbt får den friheten åter och jag fortsätter längs kusten.[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT]
[FONT=Trebuchet MS]
[/FONT]
Läs mer...
(Detta inlägg har postats automatiskt)