gavleoring: Klubbsjön | Fel metod idag! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

gavleoring: Klubbsjön | Fel metod idag!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• gavleoring: Klubbsjön | Fel metod idag!

[FONT=Verdana]Efter sonens och min tur till klubbsjön igår och de sköna huggen på dragen i färskt minne gjorde att det blev ett par timmar däruppe i kväll också! En ny telefon i innerfickan hade också införskaffats under dagen, nu blir det inget mer rassel med mobilen vid vattnet! Det räcker med en mobil på botten av klubbsjön!

Kom ner till den lilla tjärnen vid halv sex, ytterligare två klubbmedlemmar på plats, den ena med flöte och fluga samt Niklas Hoffman med flugspö. Han berättade att han krokat loss en regnbåge i vattenkanten
    nyss, en del vak från fina bågar ute på den blanka vattenytan. Jag hade mot alla odds tagit spinnspö även denna kväll, (har nog inte fiskat drag i sjön på 15 år)tänkte att funkade det i går
    så måste det fungera även denna kväll. Men efter att provat "varje" drag i mina två askar så fick jag erkänna mig besegrad!

Ett enda hugg var vad jag kunde stoltsera med.
    Fin size på denna flugspöfångade båge, 2,2 kilo!
    Härligt Niklas!
    I går hade jag tre fiskar till land och två-tre rejäla hugg från fisk som valde att stanna i vattnet! Men skillnaden från i går till i dag kan ha viss inverkan, vid gårdagens tur så blåste det rejält och vattnet var oroligt. Idag låg sjön i det närmaste spegelblank. Kanske skyggade mer för draget?? Men en fin tur trots allt. Nu blir det inte mer "spinn" i klubbsjön flugspöt är rätt vapen! Men nu på söndag så ska jag Robin, Chrille och kanske Ampa [/FONT][FONT=Verdana]ge kusten en chans till! I nästa vecka startar jag jakten på laxen - dom är nog snart här![/FONT]

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 780 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 240 visningar