Mighty Pike | Sf lures - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Mighty Pike | Sf lures

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Mighty Pike | Sf lures

    Igår var det dags för lite gäddfiske för en gångs skull. Precis som vanligt har det blivit mycket gösfiske och efter ett nytt PB har det varit extra svårt att sluta. Förutom att höja gös-pb till 7.74 har jag dessutom lyckats bra med abborrfisket och har redan dragit fler över kilot detta år än jag gjort totalt under resten av mitt liv.


    Då jag skickade sponsorbeten till tävlingen Mighty Pike för ett tag sedan fick jag också med en inbjudan om att delta. Mitt team ”Team Skitfiske” snickrade ihop ett lag bestående av mig själv, Staffan Strömberg och Jonas Emanuelsson och anmälde oss som ”Team Skitfiske/ Sf lures”.
    Då tävlingen hölls i hemmavatten hade vi en klar plan som visade sig hålla. Efter att ha fyllt kortet med tre godkända fiskar ganska tidigt kunde vi satsa på de lite större under lugna förhållanden. De sista timmarna ökade vi totallängden och med fiskar på 84, 86 och 94 centimeter hamnade vi på en hedrande andraplats bara 8 centimeter efter segrarna. De flesta av våra tolv gäddor tog på spinnerbaits och av mina sex tagna gäddor bet fem på en svart/röd Sf Spinnerbait 35+.
    Fullastade med fina priser åkte vi nöjda hem och planerar att delta även nästa år. Ett stort grattis till Team Hillbilly Fishing som slutade som vinnande lag och dessutom hem bl.a. ett par Sf – beten för längsta fisk.




    Skitfiske!
    Jakob Fagerlund / Sf lures



    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X