King of Mälaren | Team Pro/Ribatex - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

King of Mälaren | Team Pro/Ribatex

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • King of Mälaren | Team Pro/Ribatex

    Så var det då äntligen dags för denna underbara tävling King of Mälaren! Vi gick som vanligt ut hårt och ställde klockan på 04:00… Sjösättningen skulle ske i Vallbyvik och vi hade som vanligt tänkt vara först på plats! Och visst var vi det! Ved hade vi med oss så vi startade upp en mysig brasa och släpade fram ljugarbänken. Efter ett tag så började folk trilla efter och det blev riktigt besvärligt att få plats med alla ekipage vid den lilla sjösättningsrampen. Men vad gör det när man får tränga ihop sig runt en mysig eld och ljuga lite..?! Dom flesta vi pratade med var rätt överens om att det tidigare fisket varit segt och vi hoppades naturligtvis på en vändning idag. Efter kaptensmöten och liknade så avgick starten vid niotiden , och vi liksom ganska många andra hade bestämt oss för att åka norröver. Väl på plats i första viken så får vi åter känna av detta sega fiske… Och dessutom har ett annat team med större motor stulit vår hotspot…! Vi kämpar på och det går ett par timmar utan en enda känning. Jag beslutar mej för att byta bete och sätter på Sg soft 4-play. Jag spinner in första kastet och ser en skugga komma efter in till båten. Fisken gör ett snabbt utfall mot betet missar och försvinner… Denna fisk är runt metern och man drar en djup suck. Vi har inget flyt idag… Vi fortsätter att nöta, pang! Jag har fisk på och ser en långsmal gädda som nog kanske i alla fall kan kvala över minimigränsen! Den släpper bredvid båten… Nu går det tungt… Vi nöter på och vid nästa stopp försvinner min 4-play i en stor virvel, jag gör mothugg och tillbaks kommer ett halvt bete… Detta är inte sant! Vi bestämmer oss för att åka lite längre för prova nya vatten och se om turen vänder där. Vi börjar driftfiska en lång vass och smack! Micke och jag får dubbelhugg samt dubbeldrill! Min gädda visar sig snabbt, för liten. Medans Mickes stretar imot och när den visar sig ser vi att den är fin! 87cm mäter vi den till, äntligen! Vi nöter och nöter och imellan åt får vi fisk men dom är alldeles för små. Vi driftar vidare och jag lägger ett kast längs vassen , pang!-tvärnit! Fisken håller imot och släpper inte en tum, den här är stor…! Fisken sitter i 10 sekunder sen släpper den… Detta är verkligen inte min dag. Vi kämpar på och Håkan får fisk, återigen för liten. Tiden är snart ute och vi har kämpat upp 9 gäddor men endast en godkänd. Micke tar ett sista kast , får ett stenhårt hugg och kan landa en tionde fisk som vi mäter till 75cm. Mer hinner vi tyvärr inte med denna tävling utan får nöja oss med endast två godkända fiskar på sammanlagt 162cm. Jag vill tacka mina teammedlemmar för en riktig kämparinsats idag samt tack till alla Arrangörer för en som vanligt välarrangerad tävling. Vi hade inte marginalerna på vår sida idag men det har vi nästa gång! Nästa vecka åker vi till Furusund så håll utkik!
    /Freddan










    Läs mer...

    (Detta inlägg har postats automatiskt)

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 738 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E
 
Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
90 svar
6 209 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Xerup
av Xerup
 
Startad av MrTotte, 2023-07-23, 16:36
15 svar
1 443 visningar
1 gilla
Senaste inlägg Kolnej
av Kolnej
 
Startad av Team Colibri, 2023-12-02, 08:16
25 svar
1 089 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Startad av Team Colibri, 2024-07-17, 11:17
0 svar
85 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Team Colibri  
Arbetar...
X