ThePikeFather: TPF ska testa flugfiske. Skräckblandat förtjustning. 8/4-15 - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

ThePikeFather: TPF ska testa flugfiske. Skräckblandat förtjustning. 8/4-15

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• ThePikeFather: TPF ska testa flugfiske. Skräckblandat förtjustning. 8/4-15

Min kära vän Sussi Stridh har bjudit in mig och Mattias J Fors för att lära oss att flugfiske.
    .

Sussi frontar en gädda. *
    .
    Vi har pratat om det en längre tid. För egen del har det vart ett skräckblandat beslut. Flugfiska, jag har ju medvetet hållit mig borta från sånt. Av flera orsaker. Den främsta orsaken är helt klart att om jag gillar ngt så går jag “all in”. Tänk om jag gillar flugfisket? Då “måste” jag köpa allt som går att köpa, binda egna flugor osv. Haha!! Det är orsak nummer ett.
    Orsak nummer två, är alla som i båt envisas med att stå och slänga fluga när andra spinnfiskar. Tar ju upp halva båten och det är lina och “skit” överallt. *Jag vill inte vara den personen. *
    Men tänker mig, vadare, tidig vår eller sen höst, flugfiske efter gädda i sakta mak. Stillhet, vifta lite med spö. Det låter som en romantisk bild av fiske som jag gärna vill uppleva. Har även tänkt tanken av en fiskekajak, och då med stillheten i en kajak känns flugfiskespö helt rätt. *
    .
    Innan och under sportfiskemässan pratade jag, Sussi och Matte om när vi kunde samköra våra kalendrar. Nu äntligen är ett datum satt, helgen vecka 14 ska jag försöka mig på konststycket att få iväg en gäddfluga med flugspö. Självklart med skickliga Sussi till hjälp.
    Sen får jag även äran att hänga med Sussis karl, Frank samt bästa herr Martin Stålhammar. Ett glatt gäng!!

Bästa herr Stålhammar frontar en gädda.
    .
    Enda “kravet” jag ställde för att våga testa flugfiske är att få fiska enbart efter gädda. Så det är det vi ska göra. *
    Självklart kommer jag skriva mer om min premiärtur, kommer förhoppningsvis även lite rörliga bilder på min premiärtur med flugfiskespöt så ni får skratta lite också. *
    .
    Sussi, det är en ära att äntligen få komma och besöka dig. Du är min flugfiskehjältinna nummer ett och kommande läromästare i denna ädla konst som jag hoppas att det är!
    .
    Jag vill även tacka alla på Vision som lånar ut all utrustning till mig och Matte! Uppskattas verkligen!!!
    (En bra investering från deras sida om det visar sig att jag uppskattar fisket, haha!!). *
    .
    Är faktiskt redan nu rätt nervös inför flugfisket, men känner mig galet trygg med sällskapet! En resa jag verkligen verkligen ser fram emot!
    .
    PS: Trodde aldrig jag skulle skapa en bloggkategorie (stavning?) som heter “Flugfiske”, men nu är det gjort. *
    .
    Allt gott!
    //Klas aka TPF

Läs mer...

(Detta inlägg har postats automatiskt)
    http://thepikefather.wordpress.com/

Lägg gärna till ThePikeFather på Facebook. Klicka här!

Foton

Collapse

Det finns inga resultat som uppfyller dessa kriterier.

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av MastaPike, 2017-03-16, 19:10
12 svar
3 803 visningar
3 gillar
Senaste inlägg Henke E
av Henke E

Startad av Xerup, 2022-07-06, 19:49
87 svar
6 265 visningar